Odido strikt topsporters voor campagne rond Olympische Spelen

'Elke stap naar voren begint met de mensen achter je', zo luidt het credo in de campagne, die is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

Sifan Hassan krijgt steun van haar omgeving.

Telecomprovider Odido lanceert rondom de Olympische en Paralympische Spelen de campagne 'Elke stap naar voren begint bij de mensen achter je'. In verschillende commercials spelen onder meer hardloopster Sifan Hassan en verspringer Joël de Jong de hoofdrol. 

Zij brengen zodoende 'een ode aan het team achter zich', in aanloop naar de Spelen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko, het vaste reclamebureau van Odido. 

Odido: 'Bij topsport ligt de nadruk vaak op individuele prestaties, maar daar is meer voor nodig dan grenzeloze ambitie alleen. Om het beste uit jezelf te kunnen halen, heeft elke sporter support nodig. Van een team van coaches en bewegingswetenschappers, maar ook familieleden en fans die altijd achter hem of haar staan.'

Erik Falke, executive creative director TBWA\Neboko: 'Elke sporter heeft z'n eigen verhaal hoe hij of zij de top heeft bereikt, maar allemaal hebben ze de steun van anderen nodig om daar te komen. Die mooie verhalen geven we een podium in deze campagne.'

Vlag

Verder is er een activatie die fans dichterbij hun sporthelden moet brengen op het moment dat de overwinning wordt gevierd met de Nederlandse vlag. Via een speciaal actieplatform kunnen fans hun naam en persoonlijke supportboodschap achterlaten voor hun favoriete atleet. De namen worden vervolgens vereeuwigd op de vlag en zichtbaar gemaakt wanneer de atleten de vlag dragen tijdens de huldigingen in het TeamNL Huis. 

De supportboodschappen komen terug in de campagne, die wordt uitgerold op televisie, outdoor en in online video. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie