Tina de Bruin is de nieuwe 'schoenencoach' van vanHaren

Bijvoorkeur ontwikkelde de campagne, met als onderdeel de komische 'Open schoenen sessies'.

Els Schubbé met een van haar bestsellers

Schoenenretailer vanHaren presenteert 'schoenencoach' Els Schubbé, vertolkt door cabaretier Tina de Bruin. Schubbé schreef (fictieve) bestsellers als 'De 10 stappen naar geluk' en 'Eén sandaal maakt nog geen zomer' en is door vanHaren omgedoopt tot het nieuwe gezicht van de winkelketen.

Het betreft een komische online serie van acht afleveringen genaamd 'Open schoenen sessies' en is onderdeel van een bredere campagne die wordt uitgerold op radio, social media en de winkelvloer. De campagne is ontwikkeld door Bijvoorkeur, het nieuwe bureau van vanHaren.

Voor elk probleem een schoen

Thijs de Boer, medeoprichter Bijvoorkeur: 'De campagne draait om het grote effect dat schoenen op je kunnen hebben. Ze laten je net anders bewegen, lopen, dansen. Schoenen geven je zelfvertrouwen, energie of laten je sexy voelen. In de ‘Open schoenen sessies’ gaat schoenencoach Schubbé nog een stapje verder; voor elk probleem is er een schoen, meent zij.'

In verschillende sessies staat steeds een nieuw probleem van een kijker van de serie centraal. De eerste twee sessies zijn reeds op de site van vrouwenplatform &C en op social media uitgerold. Gedurende het jaar worden nieuwe afleveringen uitgebracht.

Michelle van Herk, marketingmanager vanHaren: 'Els begrijpt mensen, maar belangrijker: ze begrijpt schoenen. En wat de juiste schoenen voor mensen kunnen doen.'

Bijvoorkeur

Thijs de Boer en Budi Gonzalez de Chaves richtten vorig najaar Bijvoorkeur op, nadat ze gezamenlijk van reclamebureau Cheil afscheid namen. vanHaren is de eerste grote klant van Bijvoorkeur, aan de keuze voor het bureau ging geen pitch vooraf. In het verleden voerde vanHaren (145 winkels in Nederland) zijn marketingactiviteiten voornamelijk ad hoc uit.

Credits:
Klant: vanHaren
Bureau: Bijvoorkeur
Concept en copy: Thijs de Boer
Strategie en account: Budi Gonzalez de Chaves
Verantwoordelijk bij vanHaren: Michelle van Herk, Julia van Strijdhoven
Productie radiocommercials en soundlogo: Kees Kroot (Soundcircus)
Productiemaatschappij Schoenencoach: Holy Fools
Regisseur: Mattias Schut
Producer: Elles Markx & Julia Oosterwegel
DOP: Hidde Boorsma
Edit: Marc Bechthold
Post productie / grading: The Compound
Sound: Soundblend

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie