Subs & Singles Café verbindt Gen Z tijdens het festivalseizoen

Deze campagne bood jonge, single festivalgangers een platform waar zij elkaar op een bijzondere manier konden ontmoeten.

Experiential Marketing agency Playground heeft met hun campagne voor Subway Nederland, het Subs & Singles Café, een gouden award binnengesleept bij de Dutch Interactive Awards (DIA’s) in de categorie Campaign.

Met het Subs & Singles Café werd gehoor gegeven aan een groeiende ergernis onder vrijgezelle jongeren: authentieke, face-to-face ontmoetingen worden steeds zeldzamer in een digitaliserende wereld. Dating-apps verliezen hun allure en de behoefte aan échte connecties groeit.

Deze campagne, die een doorslaand succes was tijdens het festivalseizoen van 2023, bood jonge, single festivalgangers een platform waar zij elkaar op een bijzondere manier konden ontmoeten.

Met het Subs & Singles Café bewezen Subway en Playground naadloos een brug te kunnen slaan tussen deze wens van Gen Z & Young Millennials, en het voeren van een campagne die zowel online als offline succesvol was. De doelgroep werd zo voor, tijdens en na de livegang van de activatie bereikt. Om elkaar als kers op de taart in het Subs & Singles Café op verschillende Nederlandse festivals in de ogen te kunnen kijken.

Playground beeld 1

Koen Johannes, Assistant Marketing Manager bij Subway, kijkt met een goed gevoel terug op de campagne en de samenwerking met Playground: “We hadden de uitdaging bij Playground neergelegd om het festivalconcept nog groter en meetbaarder te maken dan het jaar daarvoor. Door een contentstrategie aan de festivalactivatie te koppelen, hebben we meer inzicht gekregen in de data en de impact die het heeft gehad op onze doelgroep. Ik ben trots op wat we met elkaar hebben neergezet, namelijk een supermooi, rond en uniek concept. Met als kers op de taart natuurlijk het winnen van een gouden DIA!”

De jaarlijkse awardshow Dutch Interactive Awards richt zich op het beste interactieve werk van Nederlandse makers. Binnen 15 categorieën wordt goud en zilver uitgereikt aan verschillende bureaus en opdrachtgevers binnen Nederland. De campagne resoneerde sterk met festivalbezoekers en leverde Playground deze mooie prijs op als bekroning van hun werk.

Volgens de jury van de Dutch Interactive Awards "faciliteerde Subway’s Subs & Singles Café de behoefte van Gen Z en jonge millennials aan een échte date. De jury vond dit een creatief en opvallend concept voor festivals. Door het concept uit te breiden met een online mediacampagne op basis van de content, werd het merk effectief geladen voor de juiste doelgroep."

Lotte van den Broek, Head of Creative bij Playground benadrukt een alomvattend creatief aspect van de campagne, wat eraan bijdroeg dat het Subs & Singles Café tot een geheel werd gebracht: “Bij het Subs & Singles Café zat de creativiteit ook echt in de executie. Zo ontwikkelden we samen met kunstenares Eveline Schram een kleurrijke huisstijl, die in alle uitingen tot leven kwam. We zijn enorm blij met het ontvangen van de Dutch Interactive Award, een mooie waardering voor het team dat hier zo hard aan gewerkt heeft.”

Playground viert deze prestatie met trots en kijkt uit naar toekomstige innovatieve campagnes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →