Staatsloterij lanceert speciale Koningsdagcommercial

De video met Jeangu Macrooy moet bijdragen aan een positief Koningsdaggevoel thuis

Staatsloterij lanceert speciale Koningsdagcommercial
TBWA\Neboko

De Staatsloterij lanceert een speciale Koningsdagcommercial. In de muzikale video, ontwikkeld door TBWA\Neboko, is de hoofdrol weggelegd voor zanger Jeangu Macrooy. Vanwege de huidige corona-omstandigheden, die ertoe leiden dat er een alternatieve invulling gegeven wordt aan Koningsdag, heeft de Staatsloterij de campagne rondom de jaarlijkse Koningsdagtrekking aangepast.

Met de nieuwe commercial willen zowel Macrooy als de Staatsloterij bijdragen aan een positief Koningsdaggevoel in alle Nederlandse huiskamers. De commercial is vanaf zaterdag 18 april te zien.

Staatsloterij | Koningsdagtrekking

Alternatieve invulling Koningsdagcampagne

Volgens de Staatsloterij is een feestelijke campagne vanwege corona niet passend. Toch wilde het bedrijf een positieve bijdrage leveren aan de Koningsdagbeleving in Nederland. Samen met TBWA\Neboko is het idee voor deze commercial tot stand gekomen waarmee de Staatsloterij Nederlanders op wil roepen om er toch een beetje Koningsdag van te maken. Er is gekozen voor Macrooy omdat hij Nederland zou vertegenwoordigen op het afgelaste Songfestival.

Staatsloterij lanceert speciale Koningsdagcommercial
Staatsloterij lanceert speciale Koningsdagcommercial TBWA\Neboko

De campagne

Volgens de Staatsloterij wordt de campagne korter en minder zichtbaar dan voorheen, dit uit respect voor de gevolgen van de coronacrisis. De campagne start op zaterdag 18 april met de livegang van de online video met het lied van Jeangu Macrooy op de website en social kanalen van Staatsloterij. 

Onderdeel van de campagne is ook dat er op  Koningsdag een live optreden vanaf de balkons van een gebouw ergens in Nederland zal zijn. Het optreden is via een livestream op de Facebookpagina van Staatsloterij te volgen.

Respect voor de situatie

Volgens Rogier Verkoren, business director Staatsloterij, was annuleren van de Koningsdagtrekking geen optie voor de Staatsloterij. Hij zegt daarover: ‘Nederlandse Loterij, waar Staatsloterij onderdeel van is, draagt jaarlijks bij aan de afdracht aan 18 goede doelen en vele sportbonden in Nederland.

Juist in deze voor goede doelen en sportbonden moeilijke tijd vinden wij het belangrijk dat de trekkingen van de Staatsloterij door blijven gaan. We wilden met de commercial dicht bij ons merkhart blijven en vonden dat we moesten doen wat goed en gepast is.’

Darre van Dijk, chief creative officer TBWA\NEBOKO geeft aan hoe het idee is geboren: ‘We zien hoe er in Spanje en Italië mensen van hun balkons zingen. Mensen zijn creatief en laten dit op mooie wijze zien tijdens de situatie waarin we zitten. Dit was voor creatie het vertrekpunt.’ 

Credits

Klant: Nederlandse Loterij

Bureau: TBWA\NEBOKO

Productie:  VIDIBOKO & Ambassadors

Media: Mindshare & Greenhouse

Muziek: Darius Dante, Jeangu Macrooy & Perquisite

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie