Rapper Donnie is geen Koning Toto meer. In de Toto-campagne wordt hij van de troon gestoten door oud-Ajacied Sjaak Swart: ‘Ik weet het beter dan die rapper met dat gekke lange haar.’ De campagne is gemaakt door TBWA\Neboko.
‘Mijn naam is Swart en iedereen is de Sjaak’, met deze woorden mengt Swart zich in de strijd. Na Royston Drenthe en Johan Derksen, Jan Boskamp en Donnie, mag hij nu Koning Toto zijn. (Wie is het overigens opgevallen dat oud-voetballer John de Wolf achter de piano zit?)
Met deze langlopende campagne wil het merk een verbinding tussen voetbal en hiphop leggen. Volgens TBWA\Neboko zijn deze onderwerpen zeer geliefd bij de doelgroep. De muziek is gemaakt door CMO Darre van Dijk. Hij won dit jaar ook de hoofdprijs van de Reclamemuziek Awards voor de rap die in elke Toto-campagne wordt gebruikt.
De commercial ging afgelopen vrijdag live rondom de voetbalwedstrijd Duitsland-Nederland. Naarmate de campagne vordert, plaatst het merk ook verschillende video’s waarin de focus op Donnie of Sjaak Swart ligt. Voor Facebook en Instagram plaatst het merk games, lenzen en gifjes waarmee kijker hun Koning Toto kunnen steunen (bureau: GoSpooky).
Hieronder de andere spotjes
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!