Samsung heeft voor het maken van de nieuwe campagne vier jonge TikTok-creators uitgedaagd om de nieuwste Gen-Z campagne vorm te geven. De uitkomst is een muziekvideo waarin de verschillende disciplines van de creators samenkomen.
Volgens head of marketing Gerben van Walt Meijer Samsung heeft de samenwerking tot nieuwe creativiteit geleid. ‘Naast de gebruikelijke reclame-assets zorgden de creators voor een domino-effect op social. Iedereen mobiliseert zijn eigen achterban om ook onderdeel te worden van de samenwerking.’
De campagne is volgens van Walt Meijer exemplarisch voor de weg die Samsung is ingeslagen. “Samen met Blauw Gras werken we aan een lange termijnstrategie waarin we veel meer willen samenwerken met de nieuwe creatieve generatie. Dat betekent veel vaker content mét Gen-Z maken, dan alleen maar voor ze.”
Sleazy Stereo produceerde de beat op basis van bekende Samsung smartphonegeluiden, Jet van der Steen schreef de lyrics, Hidde Rodenberg is verantwoordelijk voor de gitaar riffs en Mandy Benz bedacht de choreografie.
De campagne staat tot begin februari live en is te zien op TikTok, Instagram, Twitch, Spotify, Snapchat, YouTube en diverse out of home-locaties. De making off fase waarin de creators met elkaar samenwerken is terug te vinden op TikTok en Reels.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!