KFC Rusland komt met een nieuwe versie van de welbekende bucket van de fastfoodketen waarmee normaal gesproken kip wordt geserveerd. Enig verschil met de reguliere bucket is dat je deze op je hoofd kunt zetten: het is namelijk een echte hoed.
De campagne is ontwikkeld door Wieden+Kennedy Amsterdam. KFC is voor de lancering van deze hoed ook een samenwerking aangegaan met het Russische streatwear-merk Mam Cupy uit Sint-Petersburg. De hoed is op dit moment alleen nog verkrijgbaar in Rusland voor 1.800 roebel, omgerekend zo’n €25,-.
De bucket-hoed wordt gelanceerd om zo KFC Rusland te rebranden en het meer te laten overeenkomen met hoe KFC zichtbaar is in andere grote markten. ‘Het merk volgt op deze manier de creativiteit en innovaties van oprichter Colonel Sanders’, vertelt Daniel Rubinovski, marketingdirecteur van KFC Rusland. ‘De iconische kip-bucket wordt hiermee op een experimentele manier gepresenteerd.’
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!