Leeuwen kijken op de Coolsingel: op vijf bekende locaties in de Rotterdamse binnenstad zijn Blijdorp-dieren live te zien op reclameschermen. Met de dierenwebcams wil de vanwege de lockdown gesloten dierentuin niet alleen iets terugdoen voor alle steun die ze ontvangt, maar vraagt de zoo ook met een Tikkie om extra financiële steun.
De livestreams, een initiatief van diergaarde Blijdorp en Accenture Interactive, zijn te volgen op reclameborden door de stad. Zo kan het publiek op de Coolsingel meekijken met de leeuwen, naar de haaien en zeeschildpadden bij de Markthal, de aapsoort gelada zien bij de Koopgoot, de olifanten bewonderen op Eendrachtsplein en de gieren op het Schouwburgplein.
Primeur
Volgens de dierentuin is het een primeur dat er live dierenwebcams worden getoond op reclameborden. Met behulp van een plattegrond kan er tot het einde van de voorjaarsvakantie een stadswandeling van een half uur worden gemaakt langs de locaties. Voor Blijdorpfans die de dierentuin willen steunen is het mogelijk om met een QR-code op de schermen via een Tikkie te doneren.
Accenture Interactive nam het initiatief voor deze steunactie, en vond al snel steun bij JCDecaux. Nick Maas, creatief bij Accenture Interactive: 'Als Rotterdam niet naar Blijdorp kan, dan brengen we Blijdorp naar Rotterdam.'
Erik Zevenbergen, directeur van Diergaarde Blijdorp: 'We vinden het natuurlijk jammer dat we al een tijd geen bezoekers hebben kunnen ontvangen. Hoe leuk dat iedereen op deze manier toch een deel van onze dieren kan ontmoeten. Het is hartverwarmend om te zien dat verschillende partijen uit onverwachte hoek samenwerken om Blijdorp en onze fans zo een hart onder de riem te steken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!