Renault loopt van de grote automerken al sinds jaar en dag voorop met de ontwikkeling van elektrisch rijden. Ze hebben inmiddels voor elk van de modellen een elektrisch alternatief. De branded content campagne, ontwikkeld door DPG Media, laat zien dat Renault over dit grote assortiment elektrisch modellen beschikt én dat overstappen naar elektrisch heel gemakkelijk is.
Elektrisch rijden
Het is niet langer de vraag óf we elektrisch gaan rijden, maar wannéér we dat gaan doen. De early adaptor rijdt al een tijdje rond in een Tesla en de meer praktisch georiënteerde early adaptor heeft gekozen voor een Nissan Leaf of een Renault Zoe. Inmiddels is het aanbod hybride en elektrische auto’s fors gegroeid en komt de elektrische auto ook in het vizier van de massa.
Voor elke Renault een elektrische variant
Renault wil bekend staan als voorloper op het gebied van elektrische auto’s. Het gevoel bij de consument moet zijn dat men bij Renault trouw kan blijven aan het favoriete model en toch kan overstappen op elektrisch rijden. Het creatieve concept van de campagne, ontwikkeld door Brandstudio, draait om de switch: het kantelpunt wanneer men overstapt van een traditionele brandstofmotor naar een elektrische aangedreven auto. Voor velen een grote stap, maar voor de Renault-liefhebber dus eenvoudig, want voor elke vertrouwde Renault komt er een elektrische variant op de markt. Met die gedachte zijn er verschillende branded artikelen geproduceerd.
Massa en niche
De branded content campagne is volledig digitaal ingezet op verschillende DPG Media platformen. Om cross reading te stimuleren, is gekozen om bezoekers door content met content te re-targeten.
Als basis voor de campagne is gekozen voor het massabereik van NU.nl en AD.nl. Dagelijks bereiken deze twee sites gezamenlijk vier miljoen Nederlanders. Hier is de branded content van Renault in verschillende katernen (afhankelijk van de onderwerpen) geplaatst.
Dit is aangevuld met verschillende niche titels: de zakelijk doelgroep is via De Ondernemer bereikt en voor de autoliefhebber is AutoWeek ingezet.
De artikelen zijn daarnaast op basis van GEO types (o.a. ambitieuze trendvolgers, actieve vijftigplussers en online netwerkers) over het gehele DPG Media netwerk aangeboden aan de bezoekers.
Benieuwd naar de resultaten van deze campagne? Lees verder op dpggrow.nl!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!