Provincie wil vakantiegangers lokken met ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne

De promotievideo toont de streek Twente als verrijkende uitvalsbasis voor een najaars-weekendje weg.

Provincie wil vakantiegangers lokken met ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne
Lemon Scented Tea

De provincie Overijssel lanceert een campagne waarin het zich positioneert als het buitenland in Nederland. De oostelijke provincie wil duidelijk maken dat het, en in deze video de streek Twente in het bijzonder, on-Nederlands is: de cultuur anders is, het landschap adembenemend en de smaken onbekend. Met die boodschap wil de provincie een vakantie-publiek trekken dat verrijking zoekt en niet met het vliegtuig ergens naartoe wil of kan. 

‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne
‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands'-campagne Lemon Scented Tea

Campagne bewust gelanceerd na vakantieseizoen

MarketingOost, verantwoordelijk voor de regio- en stadsmarketing van en in Overijssel, ontwikkelde samen met Lemon Scented Tea het campagne-idee. Het bureau legt uit dat het idee vorig jaar al bedacht is maar dat er, ondanks de verhoogde binnenlandse reiswens door corona, bewust is gewacht tot na het vakantieseizoen om de campagne te lanceren. 

Volgens, Alice Voorhorst, manager branding bij MarketingOost, vanwege een peiling, onder een consumentenpanel, die laat zien dat 1 op de 3 Nederlanders het plan heeft om dit najaar nog een weekendje weg te gaan. ‘Vooral september en oktober zijn populair. Daarom zetten we juist nu de provincie in de spotlight om zo het seizoen te verlengen.’ 

Dit is de video

Ondernemers zelf aan de slag

Begin 2021 komt een tweede commercial op tv, met de spotlight op een ander gebied in Overijssel. ‘Overijssel. Overheerlijk on-Nederlands’ is te zien in print en online. Lemon Scented Tea legt verder uit dat lokale ondernemers zelf ook aan de slag kunnen met de campagne: ‘Op VisitOost.nl kan men eigen banners ontwikkelen.’

Jan Bosch, creatief directeur Lemon Scented Tea: ‘Door roots in deze regio, kan ik beamen dat het een provincie is waar je continue roept dat het nét dat ene land lijkt. Dat on-Nederlandse spreekt de Nederlandse vakantieganger aan, tegelijkertijd geeft het de Overijsselaar een gevoel van trots.’

Tweede coronagolf

Net nu de toeristenbranche dacht dat het herfstseizoen de coronaschade wel zou repareren lijkt een tweede coronatsunami al over het land te stromen. Veel hotels en vakantieparken laten weten dat het annuleringen regent sinds de Nederland omringende landen diverse provincies bestempeld hebben met een 'code oranje'. De provincie Overijssel is tot dusver nog 'veilig'.

Lees ook: 

Credits

Klant: MarketingOost 

Verantwoordelijk bij klant: Alice Voorhorst-Hulshof, Vera Doornhegge-Buwalda 

Bureau: Lemon Scented Tea 

Regie: Danny Maas

Productie: Studio MAD

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie