Polestar lanceert een nieuwe wereldwijde merkcampagne waarin de ‘levensveranderende’ ervaring van astronaut Karen Nyberg centraal staat. De campagne moet de betrokkenheid van het elektrische automerk benadrukken op het vlak van duurzaam design en innovatie.
De centrale vraag van de campagne is volgens Polestar overeenkomstig met die van Nyberg toen zij vanuit de ruimte naar de aarde keek: ‘Hoe kunnen we de aarde beschermen terwijl we blijven genieten van het leven.’
Kantelpunt
Åsa Borg, head of marketing bij Polestar vertelt dat ‘we’ op een kantelpunt staan in een tijd waarin klimaatverandering de theorie voorbij is en dat het de transportsector is die een belangrijke rol speelt op het gebied van vervuiling:
‘Maar dat kan veranderen. We zijn ervan overtuigd dat de schoonheid van een goed design en technologische innovatie niet ten koste hoeven te gaan van onze planeet.’
Kracht om dingen te veranderen
Met de campagne wil Polestar, dat het zogenoemde performancemerk is van de Volvo Car Corporation, dan ook erkennen dat het deel uitmaakt van het probleem maar dat het merk tevens de kracht heeft om dingen te veranderen.
Borg: ‘Wij vinden dat duurzaamheid voorop moet staan en werken hard om de negatieve milieu-impact van onze auto's te minimaliseren, terwijl we ontwikkelen richting nul uitstoot.’
De campagnevideo van Polestar
Campagne-uitrol en manier van denken
De 360-graden merkcampagne wordt wereldwijd wereldwijd uitgerold via zowel de traditionele kanalen als social media en is ontwikkeld in samenwerking tussen het creatieve team van Polestar en het wereldwijde creatieve collectief Forsman & Bodenfors.
Nyberg, die twee ruimtemissies op haar naam heeft staan en bijna zes maanden doorbracht op het International Space Station (ISS), zegt dat ze tijdens haar missies anders is gaan denken over de manier waarop geleefd wordt.
‘Het gaat hierbij niet alleen over de innovaties en vooruitgang die de mensheid heeft geboekt, maar ook over de schade die sommige van die verbeteringen hebben aangericht. Als je vanuit de ruimte naar de aarde kijkt besef je hoe kwetsbaar we zijn. Onze planeet is ons huis, het enige huis dat we echt moeten beschermen.’
Deel uitmaken van de oplossing
Polestar claimt deel uit te willen maken van ‘de oplossing’ en gelooft dat vooruitgang niet ten koste mag gaan van het milieu en dat goed design duurzame innovatie stimuleert. Het merk erkent daarbij ook dat elektrificatie van de auto’s een startpunt is, niet het einddoel.
Het bedrijf kondigde eerder dit jaar het project Polestar 0 aan met als doel om tegen 2030 een klimaatneutrale auto te creëren door de emissies in de toeleveringsketen en de productie te verminderen.
Lees ook: Porsche wil meer vrouwen aanspreken door te breken met conventies
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!