Pathé gebruikt Snapchat om nieuwe medewerkers te werven

Geen ouderwetse brieven sturen, maar auditie doen via Snapchat.

Bioscoopketen Pathé zet Snapchat in om nieuwe medewerkers te werven. Vanaf vandaag kunnen geïnteresseerden via het socialmediaplatform solliciteren bij de bioscoopketen met behulp van een ontwikkelde Snapchat AR-lens, die is gemaakt door GoSpooky.

Nog nooit eerder is een Snapchat-lens als tool in een HR-campagne gebruikt, claimt Pathé. Met de lens kunnen gebruikers een korte auditie doen in Pathé-stijl (inclusief filmbord, outfit, schijnwerpers en portofoon). Om de sollicitatie af te ronden kan de sollicitant het filmpje vervolgens uploaden op deze site.

‘Wij zoeken regelmatig jongeren en studenten die een leuke en flexibele bijbaan zoeken. Om deze doelgroep op een passende wijze te laten komen met Pathé, kwam GoSpooky met het idee om via Snapchat te solliciteren met behulp van een speciale Pathé lens’, aldus Susanne Damen, manager brand & communications bij Pathé.

’80 procent van de Nederlandse Snapchat gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar’, vult GoSpooky-oprichter Tim van der Wiel aan. ‘Voor deze groep is het gebruiken van een lens als sollicitatie voor de hand liggend. Ze hoeven niet te bellen, zijn bekend met het platform en door online advertenties zijn ze ook meteen op de hoogte van de vacatures bij Pathé.

De campagne wordt onder andere op Instagram Stories en Snapchat gepromoot door middel van advertenties waarin Pathé-medewerkers te zien zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie