Een publiekscampagne benadrukt het belang van een CE-markering voor consumentenapparatuur. Zo'n markering maakt duidelijk dat een slimme deurbel, beveiligingscamera of andere gadget aan de Europese eisen voldoet rondom draadloze communicatie. Gadgets zonder CE-markering kunnen vaker frequenties gebruiken die storen met bijvoorbeeld je wifi, die daarom minder stabiel kan werken.
Het Agentschap Telecom (onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat) is opdrachtgever van de campagne.
Outdoor en online
La Compagnie heeft de campagne ontwikkeld en rolde 'm op 21 maart uit. In zes grote steden (Groningen, Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Den Haag) hangen twee weken lang reclameborden. De campagne is ook online zichtbaar. Zo is er een website ontwikkeld die consumenten informeert over het nut van een CE-markering en het juist gebruiken van gadgets die draadloos communiceren.
Credits:
Concept; La Compagnie
Art Direction; Björn Rubingh
Strategie; Renate Boschma, Gerrit Veerman
Vormgeving en digital; Ilse Graansma, Erik Veenstra
Fotografie; Peter Tahl
Visagie; Barbara Kobus
Verantwoordelijken klantzijde; Marco Hol, Jomima Tuhehay
Account bureauzijde; Gerrit Veerman
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!