Boldking lanceert een nieuwe campagne gericht op de generatie mannelijke scheerders die jonger is dan hun vader. De campagne met het thema Not your dad’s moet de zogenoemde Flexblade scheermesjes onder de aandacht brengen. Het merk stelt dat deze ‘super flexible scheermesjes duurzaam ontwikkeld zijn en passen bij ‘het nieuwe scheren’. De campagne is ontwikkeld door Freddy, het 'neefje' van Alfred.
Volgens Boldking scheren mannen zich tegenwoordig minder vaak terwijl ze meer scheren dan alleen hun gezicht. De nieuwe mesjes moeten dit proces makkelijker maken.
'In het verleden blijven hangen'
Creatief directeur van Freddy, Niels de Kuiper, vertelt dat het Not your Dad’s-thema moet benadrukken dat Boldking echt anders is dan de traditionele massa-merken.
‘We steken op een ironische manier de draak met onze vaders, die al jarenlang gedachteloos die dezelfde mesjes kopen. In deze nieuwe campagne laten we zoons hun vaders becommentariëren op de plaats delict: de badkamer. In de vorm van aanstekelijke vergane glorie van vaders die niet direct doorhebben dat ze, net als hun scheermes, een beetje in het verleden zijn blijven hangen.'
De Boldking-commercials
Alternatief
Boldking-oprichter Rochdi Darrazi legt uit dat de scheermesjesmarkt al jaren gedomineerd wordt door een paar spelers. ‘Wij zijn er om een alternatief te bieden voor de nieuwe generatie scheerders. Het is ons doel doel om scheren makkelijker te maken voor zo veel mogelijk mannen in Europa.’
Boldking zegt inmiddels 700.000 klanten in 11 landen te hebben. De mesjes zijn online te bestellen of te kopen in het het reguliere drogisterij-kanaal van Etos.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!