Tweede helft november is het altijd wachten op ‘waar John Lewis mee komt’, maar het Noorse postbedrijf Posten zette inmiddels ook een indrukwekkende serie van krachtige films neer. Én met een maatschappelijke boodschap.
Dit jaar staat (het tegengaan van) klimaatverandering centraal, waarbij de liefdesrelatie tussen Santa en ‘zijn geliefde’ (moeder Aarde), onder druk komt te staan.
Climate Index
Het idee achter de commercial (bureau: Pol – Noorwegen), borduurt voort op de PWC Norway's Climate Index, waaruit blijkt dat van de 100 grootste Noorse bedrijven er slechts 10 de uitstoot hebben verminderd in overeenstemming met de doelstellingen van het Akkoord van Parijs. Posten is daar uiteraard één van.
De kerstcampagne - geproduceerd door Arts & Sciences en geregisseerd door Sean Meehan - is een oproep aan andere bedrijven om hun klimaatactie op te voeren.
Homo-acceptatie
Vorig jaar kwam Posten met het aangrijpende verhaal van een man die een liefdesrelatie met de Kerstman aangaat:
MCGA
Het jaar daarvoor kwam Posten met een anti-Trump boodschap waarin een superhufter-Kerstman Kerstweer ‘great again’ wilde maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!