Sportmerk Nike lanceert een nieuwe campagne als eerbetoon aan de kracht van de zwangere vrouw. Het merk doet dit om de eerste volledige positiekleding-collectie van het merk onder de aandacht te brengen. De kleding, die de titel Nike (M) heeft gekregen is volgens het sportmerk ontworpen om de vrouw te ondersteunen bij de grootste ultramarathon die er is: moeder zijn. Nike benadrukt dat deze vrouwen sterker zijn dan ooit en het merk wil uitdragen dat het klaarstaat voor hen. De campagne, ‘The toughest athletes’, is ontwikkeld door Wieden & Kennedy.
De commercial
De commercial toont vrouwen gedurende verschillende fases van de zwangerschap en tijdens de postnatale periode. De vraag waarmee gespeeld wordt in de video is ook direct gericht aan hen: ‘Kun jij een atleet zijn?’ Om vervolgens uit te leggen dat ‘jij’ degene bent die elke overwinning tijdens de zwangerschapsreis mag claimen. De video is opgenomen door de atleten zelf en familie en vrienden. Ook tennisspeler Serena Williams passeert de revue.
Nike ‘The toughest athletes’-commercial
De collectie
De Nike (M)-collectie bestaat uit vier kledingstukken, een gewatteerde sport-bh met medium ondersteuning, een legging, een trui en een tanktop. Nike zegt dat kleding ontworpen is door moeders, voor moeders en ontwikkeld om de ultieme test voor het uithoudingsvermogen te doorstaan: de marathon die gemeten wordt in maanden.
Meer dan een collectie
Naast de nieuwe collectie maakt het sportmerk bekend dat Nike (M) meer moet gaan betekenen voor de vouwen. Zo wordt er een app aangeboden die ‘runs’ begeleidt en passen bij de elk trimester. Daarnaast kondigt het bedrijf artikelen aan opgesteld door gezondheidsexperts, interviews met atleten en podcasts aan met tips over gezondheidsperikelen die bij de zwangerschap komen kijken, voor en na de bevalling.
Lees ook: