De Noorderkerk presenteert een nieuwe 360 graden expositie over de oude meesters van weleer: Vincent meets Rembrandt ‘The Untold Story’. De organisatie belooft met grootschalige projecties een uniek verhaal te vertellen dat het overgrote deel van het publiek nog niet kent: Dat de werken van Rembrandt van Rijn tot de de grootste inspiratiebronnen van Vincent van Gogh behoorden.
'Wereldpremière in beeld en geluid'
De merkidentiteit, contentstrategie en lanceringscampagne voor de wereldpremière van Vincent meets Rembrandt ‘The Untold Story’ is ontwikkeld door Epidemie. Het bureau legt uit dat de verhaallijn de geschiedenis uitbeeldt aan de hand van 'topstukken en brieven' die Van Gogh stuurde aan zijn broer Theo. Zelfs het woord sensationeel wordt gebruikt om uitleg te geven aan de expositie. Epidimie stelt daarvoor dat de kunstwerken 'van deze twee meesters tot leven komen in beeld en geluid.’
De Noorderkerk zou bekend staan als een locatie waar Van Gogh toentertijd zelf ook inspiratie vond.
Maartje van Beek, client service director bij Epidemie, laat weten er alle vertrouwen in te hebben dat de nieuwe expositie de komende jaren uitgroeit tot een toeristische trekpleister in het hartje van de Jordaan.
Campagne-uitrol
De campagne, die loopt tot eind oktober, wordt uitgerold online en kracht bijgezet middels buitenreclame.
Lees ook: Rijstmerk Lassie claimt altijd de oplossing te hebben voor het avondeten
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!