Premium

Nieuwe DubbelFrisss-campagne: ‘Ontdek je frisse dubbel’

DubbelFrisss blijft het merk van ‘lekker gek’. ‘Het merk spoort je aan om meer uit leven te halen.’

Je frisse dubbel

Maandag 29 april lanceert DubbelFrisss, het merk uit het portfolio van Riedel (onder andere ook Taksi en Appelsientje), een nieuwe campagne (bureau: Hotel l’Amour). Het idee achter de reeks van drie nieuwe commercials(!) is samen te vatten als ‘Ontdek je frisse dubbel’. Dat slaat op de metamorfose die mensen (uit de jonge doelgroep van het merk) doormaken na een paar slokken DubbelFrisss. In plaats van moe, lusteloos en ‘ik ben verlegen’, veranderen ze in sportieve, vrolijke, dansende alleskunners. Hoe? Doordat hun ‘frisse dubbel’ ze even kwam oppeppen. Dit zijn de drie commercials achter elkaar:

Trefbal
Loopband
Thuisfeestje

De aanleiding voor het creëren van de campagne, is vooral het onder de aandacht brengen van de 1 kcal-range van het merk. Jiska van Rhenen, marketing manager DubbelFrisss bij Riedel: ‘We waren op zoek naar een campagne die aansluit bij heritage van DubbelFrisss. Iedereen kent nog “Wesley”, die “bengel-engel” op je schouder en Churandy Martina als motivators om op een meisje af te stappen en ze de dansvloer op te krijgen. DubbelFrisss is een merk dat je aanspoort om meer uit het leven te halen. Neem geen genoegen met wat er is. Zo heb ik Hotel l’Amour (het bureau, red.) ook gebriefd. Go for it!’

Volgens Peter van Rij van Hotel l’Amour is ‘Ontdek je frisse dubbel een logisch vervolg op wat er al ligt. ‘De omdraaiing legt het idee in één keer uit en brengt het merk weer fris voor de dag. We hebben gezocht naar meer absurdisme. 90 procent van de reclames wordt niet gezien. Deze vorm van reclame wel.’

Zoenûh

Het is inderdaad lekker gek, herkenbaar DubbelFrisss, maar nog niet zo gek als de reeds genoemde ‘Wesley’ van ‘Zoenûh zoenûh, maak me gek!’ Is DubbelFrisss toch een iets voorzichtiger merk aan het worden? Of anders gevraagd, houdt het merk meer rekening met gevoeligheden die nu leven in onze samenleving? Nou, Van Rij erkent wel dat televisiecommercials tegenwoordig onder een vergrootglas liggen. ‘Maar we hebben het toch niet bewust voorzichtig aangepakt hoor. En in de briefing zat die vraag ook niet opgesloten. Ik denk dat dit een goede start van de campagne is, maar we zullen blijven zoeken naar meer impact.’

Wat ook opvalt: meteen maar even drie commercials! Kan het niet op bij Riedel? Van Rhenen: ‘We willen drie ranges aan bod laten komen en dat lukt niet in één commercial. We hebben twee varianten DubbelFrisss en een nieuwe variant DubbelFrisss Boost (een variant waaraan zuivel is toegevoegd, red.). Behalve de tvc’s maken we ook veel verschillende edits voor de socials. Bovendien gebruiken we materiaal dat niet in de commercial is terechtgekomen ook nog voor grappige extra’s voor online. Wanneer de campagne een succes? Vooral als het leidt tot trial van de nieuwe varianten.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie