Nationale-Nederlanden lanceert een campagne waarin het laat zien wat er speelt onder Nederlanders, en hoe Nationale-Nederlanden daarop inspeelt met producten en diensten. De hoofdcommercial is een opsomming van klantinzichten: ‘We staan steeds bewuster in het leven. Hebben aandacht voor de wereld om ons heen. We wekken onze eigen energie op. We willen vlammen, maar niet opbranden. En iedereen moet mee kunnen doen.’ De intrinsieke boodschap is dat Nationale Nederlanden precies weet wat Nederlanders bezighoudt.
Bedrag onbekend
De bewijsvoering daarvoor moet worden gevormd door oplossingen die de verzekeraar eerder al bedacht voor Nederlanders die mantelzorg verlenen en voor Nederlanders die willen consuminderen. Nu komt daar bij dat Nationale Nederlanden de Stichting Running Blind sponsort. Die stichting helpt Nederlanders met een visuele beperking om de hardloopsport te beoefenen. ‘Als supporter van alle hardlopers vindt Nationale-Nederlanden het belangrijk dat iedereen mee moet kunnen doen.’ Welk bedrag er met de sponsordeal gemoeid is, wil Nationale Nederlanden niet bekend maken.
Nationale Nederlanden werkte vijf verhaallijnen uit waaruit moet blijken hoe het Nederland van nu eruitziet.
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met JWT Amsterdam, is te zien en te horen op televisie, radio, online en in de bioscoop.