Werken in een winkel wordt nog te weinig als een echt vak gezien. Dat bemoeilijkt, zeker in deze tijd, het aantrekken van gekwalificeerd personeel. Voor brancheorganisatie INretail (meer dan 13.000 aangesloten non-food winkels) reden om Mensch Creative Agency in te schakelen voor een employer branding strategie en imagocampagne.
In de campagne stelt een ‘mystery shopper’ medewerkers flink op de proef en laat zo zien over welk (on)gewoon talent zij dienen te beschikken. Via polls, zoals we die kennen van onder andere Instagram, krijgt de kijker de kans zelf te reageren op de situatie. Om de gepercipieerde geschiktheid nog verder te vergroten is er ook een online talententest ontwikkeld. In deze test kunnen kandidaten ontdekken of ze over de juiste skills beschikken en worden hun interesses gekoppeld aan gevraagde vaardigheden. Met een deelnemers conversie van 70% en een gemiddelde engagement time van 1m 37s scoort de test uitzonderlijk goed.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!