Bruut Amsterdam schiet sferische film voor Air France KLM Martinair Cargo
Air France KLM Martianair Cargo, de vrachtdivisie van de luchtvaartmaatschappij, lanceert een merkfilm waarmee het zichzelf presenteert als een 'bescheiden, maar belangrijke schakel in de wereldwijde connectiviteit'.
In een verklaring deelt de vrachtdienst enkele cijfers over zichzelf. Zo gaat het om 295 bestemmingen in 110 landen, 3.500 vrachtmedewerkers en een vloot van 179 langeafstandsvliegtuigen en zes volledige vrachttoestellen waarmee het bedrijf jaarlijks mee te maken heeft. Bovendien heeft Air France KLM Martinair Cargo in de afgelopen twaalf maanden één miljoen ton vracht vervoerd. De merkfilm moet benadrukken hoe elke medewerker bijdraagt aan deze prestaties. De film is ontwikkeld door Bruut Amsterdam, een zogenoemd 'one stop shop'-bureau voor film en foto.
Judith van den Hoogen, brand & sustainability officer Air France KLM Martinair Cargo: 'Hoewel het vervoeren van vracht voor sommigen wellicht onopgemerkt blijft of als minder aantrekkelijk wordt gezien, geloof ik dat we daarin met deze film verandering brengen.'
De sfeervolle film is in eerste instantie een eerbetoon aan de medewerkers van de divisie, voegt Van den Hoogen toe. 'We willen hun trots erkennen. Daarnaast hopen we dat onze klanten voor ons blijven kiezen en zich kunnen vinden in onze inzet om een efficiënte, logistieke partner te zijn.'
De online zwart-wit-film is opgenomen in Amsterdam, Parijs en Chicago.
Milka en Snelle zetten zich in voor ‘Week tegen pesten’
In het kader van de Week Tegen Pesten, die deze week loopt, lanceert Milka de campagne 'Eat your words'. De campagne, met in de hoofdrol rapper en Milka-ambassadeur Snelle, is ontwikkeld door Crocodile Agency, Wavemaker en Publicis Groupe.
Het doel van de campagne is om pestgedrag onder jongeren, dat veelal online via 'haatcomments' plaatsvindt, terug te dringen. Volgens cijfers van het CBS worden op Instagram dagelijks in Nederland zo'n 660.000 hatelijke reacties onder berichten geplaatst.
Voor de campagne heeft rapper Snelle een nummer en videoclip uitgebracht waarin 'pesten' centraal staat. De 27-jarige Lars Bos (echte naam) is in zijn jeugd zelf veelvuldig gepest, zoals ook te horen is in zijn eerdere hit 'Reünie'. Snelle, Milka en Crocodile Agency werken sinds begin dit jaar op vaste basis samen.
De nieuwe campagne roept de vraag op wat precies het verband tussen pesten en een chocolademerk als Milka is. Brand manager Maxime Dujardin laat desgevraagd weten dat 'tederheid' de gemene deler is. Milka afficheert zich als 'het tederste stukje chocola', tegelijk kan de huidige samenleving volgens Milka wel wat meer tederheid gebruiken.
Dujardin: 'Juist omdat we een merk zijn met veel bekendheid en bereik, denken we een steentje bij te kunnen dragen aan de maatschappij. En met name in deze back to school-periode is pesten een relevant onderwerp.' En wat moet de campagne het merk Milka opleveren? 'Dat consumenten zien dat we ernaar streven het meest tedere chocolademerk zijn en om die reden kiezen voor Milka en niet voor de concurrent', aldus de brand manager.
Credits:
Klant: Milka
Verantwoordelijk bij klant: Maxime Dujardin, Abigail Jacobs
Bureaus: Crocodile Agency, Publicis Groupe, Wavemaker
Nationale-Nederlanden wil ziekteverzuim terugdringen
Nationale-Nederlanden (NN) lanceert een nieuwe 360-campagne waarin 'mentaal welzijn' centraal staat. Met de campagne, ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam, Motivaction International, Born05, Mindshare, Accenture Song en Pink Rabbit, wil de financiële dienstverlener laten zien support te kunnen bieden bij het aanpakken van stress om zodoende het ziekteverzuim binnen organisaties te verminderen. Onderzoek van Trendrapport wijst uit dat -ondanks een lichte daling in het eerste halfjaar van 2023- het ziekteverzuim in Nederland al jaren te hoog is.
Nationale-Nederlanden biedt met de campagne 'Minder stress, minder verzuim' naar eigen zeggen een 'concrete productoplossing' voor werkgevers om verzuim aan te pakken, namelijk een Verzuimverzekering met preventiepakket. Dit pakket bevat onder meer 'mentale ondersteuning voor werknemers' en een 'preventiecoach' die werkgevers op weg moet helpen om actief aan de slag te gaan met het onderwerp.
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online en PR.
Credits:
Creatie: Dentsu Creative Amsterdam
Productie: Pink Rabbit
Regie: Emma Branderhorst
Media: Mindshare
Online creatie en online media: Born05 en Accenture Song
Onderzoek: Motivaction International
PR: Blyde
Openbare Bibliotheek Amsterdam is 'in alle buurten thuis'
De Openbare Bibliotheek Amsterdam, met 28 locaties verspreid over de hoofdstad, wil in zijn nieuwe campagne laten zien er 'voor alle Amsterdammers' te zijn. In de social- en outdoorcampagne 'In alle buurten thuis' zien we dertig bekende en minder bekende Amsterdammers poserend met een OBA-tas, zoals schrijfster Susan Smit, dichter Gershwin Bonevacia en Hang Youth-frontman Abel van Gijlswijk.
De campagne, ontwikkeld door bureaus Vorm de Stad en Pink Marketing, moet aansluiten bij de 'sociaal-maatschappelijke visie' van de bibliotheek. OBA: 'Dit houdt in dat we met al onze vestigingen een toegankelijke omgeving willen creëren voor iedere buurtbewoner. Een plek waar je naast het lenen van boeken bijvoorbeeld ook terecht kunt om te studeren, computerlessen volgen of simpelweg een praatje kunt maken met buurtgenoten.'