Nu de feestdagen langzaamaan voor de deur staan lanceert Marktplaats een nieuwe campagne die draait om 'de jaarlijkse zoektocht naar het perfecte cadeau voor de kinderen'. Net als in de (met een Effie bekroonde) campagne uit 2022 wil Marktplaats ouders motiveren om hun kinderen vaker tweedehands speelgoed in plaats van nieuw speelgoed cadeau te geven. De campagne is wederom bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Happiness Amsterdam.
De boodschap luidt: niets zo mooi als speelgoed van een ander, dus geef speelgoed dat van een ander is geweest. De campagne wordt uitgerold via televisie, online video, social media en outdoor.
Kinderen willen ander speelgoed
De campagne draait om het inzicht dat veel ouders zullen herkennen: zodra kinderen speelgoed van een ander kind zien, laten ze hun eigen speelgoed links liggen. Het speelgoed van een ander kind, bijvoorbeeld in de speeltuin of bij de opvang, is immers véél interessanter. Marktplaats -platform voor tweedehands spullen, waaronder speelgoed- heeft naar eigen zeggen precies in huis wat de veeleisende kleintjes willen hebben.
In de tv-commercial kijken we naar spelende kinderen die hun pijlen maar op één ding gericht hebben: het speelgoed van een ander kind. Maar daar weten de ouders in kwestie -met enige hulp van Marktplaats- een stokje voor te steken.
Logische keuze
Marktplaats: 'Veel mensen twijfelen nog steeds of tweedehands speelgoed wel goed genoeg is om cadeau te geven en we begrijpen dat ouders de druk voelen om steeds het nieuwste en duurste speelgoed te kopen. Maar iedere ouder weet ook: het speelgoed van een ander heeft altijd een grote aantrekkingskracht op kinderen. Met de campagne laten we zien dat tweedehands speelgoed een hele logische keuze is voor de feestdagen. Zo zorgen we ook nog eens voor een beter milieu, zonder in te leveren op speelplezier.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!