Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Lotto-campagne: Robert Kranenborg chef-kok in truckerscafé

De commercial borduurt voort op het gegeven dat Lotto-winnaars zichzelf blijven.
Truckersbal-chef
Truckersbal-chef
© Lotto
Truckersbal-chef
Truckersbal-chef
© Lotto

Lotto lanceert dinsdag een nieuwe commercial (bureau: Selmore). Daarin zien we een vrachtwagenchauffeur, de Lotto-winnaar, zijn truckersmaten uitnodigen voor de lunch. Die wordt voor de gelegenheid verzorgd door top-chef Robert Kranenborg. Hij serveert ‘La boulette en croûte’ (een driesterren-broodje bal). Want? ‘Lotto-winnaars blijven gewoon werken… maar trakteren wel hun collega’s.’ Dat advertising-idee, ‘Lotto-winnaars blijven gewoon zichzelf, ze doen alleen af en toe buitengewone dingen’, geeft Lotto, onderdeel van De Nederlandse Loterij, nu al voor de derde keer vorm. Dit is de commercial, waarin ook Henk Wijngaard een rol speelt:

related partner content for mobile comes here

Lotto winnaars blijven gewoon werken, maar trakteren wel hun collega's!

Eigen huis

Lotto kwam voor het eerst met het concept ‘Lotto-winnaars blijven gewoon zichzelf…’ begin 2018. Dat was met de commercial ‘Lotto-winnaars blijven vaak in hun eigen huis wonen...'

Lotto commercial - Huis Buren

In juli van dat jaar volgde deze zomercommercial:

Lotto commercial - Zomer

Free publicity

Ook andere vrachtwagenchauffeurs krijgen de kans op te proeven van het miljonairsleven. Deze week wordt truckerscafé ‘Bij Marjan’ op industrieterrein Westpoort Amsterdam namelijk voor één dag gerund door Robert Kranenborg. Ook dan is Henk Wijngaard weer van de partij.

De campagne gaat deze week live op tv, radio, online, outdoor en instore.

Credits

Opdrachtgever: Nederlandse Loterij/Lotto

Bureau: Selmore Creative Agency

Productie: Czar (Jonathan Herman & Jelmar Hufen)

Sounddesign: Ambassadors

Muziek: Henk Wijngaard

Muzikale compositie: Merlijn Snitker

Grading & post: De Grot

Edit: Erik Edit

Soundlogo: Amp.Amsterdam

PR: Het PR Bureau

Social: Blauw gras

Online: Men in green

Media: Greenhouse & Mindshare

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in