Brillenbedrijf Eyelove meldt een omzetstijging in 2018 met 23 procent tot 15 miljoen euro. De prijsvechter zag zowel het aantal herhalingsaankopen door bestaande klanten als de aanwas van nieuwe klanten in het afgelopen jaar sterk stijgen.
Eyelove verklaart de omzetgroei door de succesvolle reclamecampagnes en de activiteiten in België. De keten: ‘We zien in de komende jaren nog genoeg groeikansen in Nederland en België, maar we oriënteren ons ook op uitbreiding naar andere Europese landen.’
Directeur Paul Berkelmans stelt vast dat de naamsbekendheid van Eyelove in 2018 enorm is gestegen door de reclamecampagnes met René Froger (zie hieronder). ‘Hierdoor hebben we veel nieuwe klanten mogen verwelkomen bij Eyelove.’
Groeiplannen
Eyelove zegt de komende jaren verder te willen groeien door het assortiment in bestaande verkooppunten in Nederland en België op meer plaatsen te vergroten tot 450 monturen. Daarnaast worden winkels omgebouwd. ‘Sinds vorige zomer hebben we het tempo van de ombouwoperatie verder opgevoerd. Verkooppunten die zijn omgebouwd zien hun omzet harder groeien dan de gemiddelde omzetgroei binnen Eyelove.’ Daarnaast onderzoekt Eyelove de mogelijkheden om winkels te openen in andere Europese landen.
Irritatie
Dat irritante reclames heel effectief kunnen zijn, bewijst de commercial van Eyelove eens te meer. De Loden Leeuw voor de meest irritante BN'er in een reclame ging bij de laatste editie namelijk met overmacht naar René Froger, die bij Eyelove een ‘multifocááááále bril' wil kopen. Zeventig procent van de Loden Leeuw-stemmers koos voor Froger, boven Gerard Joling en André Hazes jr.
De opvolger van deze reclame, ‘Zet ‘m op hè’ (zie hieronder), ook met Froger, wordt ook als bloedirritant ervaren. Goede kans dat Eyelove dit jaar weer Loden Leeuw in de wacht sleept.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!