Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl herdenkt Hazes’ 70ste geboortedag met lied en kledinglijn

Een hele trits Nederlandse zangers werkte mee aan de bewerking van ‘Een beetje verliefd’: ‘Nog steeds heel geliefd.’
Nog steeds heel geliefd
Nog steeds heel geliefd
© Xander de Buisonjé, Trijntje Oosterhuis, Thomas Acda ('Teun') en Sergio IJssel ('Kevin')
Nog steeds heel geliefd
Nog steeds heel geliefd
© Xander de Buisonjé, Trijntje Oosterhuis, Thomas Acda ('Teun') en Sergio IJssel ('Kevin')

Lidl legt vanaf 30 juni zijn filialen vol met artikelen uit zijn André Hazes-kledinglijn en aanverwante Hazes-parafernalia. De aanleiding daarvoor is de 70ste geboortedag van Hazes, de volkszanger die maar 53 jaar oud werd.

related partner content for mobile comes here

De bijbehorende Hazes-campagne (bureau: Joe Public), bestaat uit een lied (‘een lofzang’), gezongen door een keur aan Nederlandse artiesten, waaronder Xander de Buisonjé, Ruth Jacott en Trijntje Oosterhuis, een commercial waarin het lied ook ten gehore wordt gebracht, en vertalingen naar radio, print, online en de socials.

Van het volk

Volgens Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing bij Lidl en zelf ook fan, spreekt het initiatief voor zich omdat Lidl en Hazes goed bij elkaar passen. ‘Hazes was van het volk en Lidl is dat ook. We bedienen dezelfde doelgroep.’ Dit is de commercial (clip van het hele lied onderaan):

Nog steeds heel geliefd! Heel veel Hazes artikelen, exclusief bij Lidl! OP=OP

Over de Hazes kledinglijn

Lidl ontwikkelde de kledinglijn en andere Hazes-artikelen samen met Rachel Hazes. Het gaat om badhanddoeken, vliegers en biertassen met de originele songteksten van Hazes. De Vries-Goosen: ‘Ook zijn er hoodies, broeken, shirts en heuse badjassen met het herkenbare silhouet van Nederlands beste volkszanger ooit. Ten slotte is er een exclusieve vinyl plaat, met Hazes’ grootste hits.’

Lidl speelt de schaarstekaart. Haast zou geboden zijn omdat voor alle items een beperkte voorraad geldt.

Nog steeds heel geliefd! Heel veel Hazes artikelen, exclusief bij Lidl! OP=OP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in