Lidl legt vanaf 30 juni zijn filialen vol met artikelen uit zijn André Hazes-kledinglijn en aanverwante Hazes-parafernalia. De aanleiding daarvoor is de 70ste geboortedag van Hazes, de volkszanger die maar 53 jaar oud werd.
De bijbehorende Hazes-campagne (bureau: Joe Public), bestaat uit een lied (‘een lofzang’), gezongen door een keur aan Nederlandse artiesten, waaronder Xander de Buisonjé, Ruth Jacott en Trijntje Oosterhuis, een commercial waarin het lied ook ten gehore wordt gebracht, en vertalingen naar radio, print, online en de socials.
Van het volk
Volgens Jorieke de Vries-Goosen, head of marketing bij Lidl en zelf ook fan, spreekt het initiatief voor zich omdat Lidl en Hazes goed bij elkaar passen. ‘Hazes was van het volk en Lidl is dat ook. We bedienen dezelfde doelgroep.’ Dit is de commercial (clip van het hele lied onderaan):
Over de Hazes kledinglijn
Lidl ontwikkelde de kledinglijn en andere Hazes-artikelen samen met Rachel Hazes. Het gaat om badhanddoeken, vliegers en biertassen met de originele songteksten van Hazes. De Vries-Goosen: ‘Ook zijn er hoodies, broeken, shirts en heuse badjassen met het herkenbare silhouet van Nederlands beste volkszanger ooit. Ten slotte is er een exclusieve vinyl plaat, met Hazes’ grootste hits.’
Lidl speelt de schaarstekaart. Haast zou geboden zijn omdat voor alle items een beperkte voorraad geldt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!