Gamen een hobby voor jongeren? Echt niet. Het professionele gameteam uit Zweden, Silver Snipers, bestaat uit gamers tussen 64 en 76 jaar. Gehuld in zwarte bomberjacks met daarop afgebeeld een doodshoofd reist de bende vitale ouderen de wereld over. Het team is een initiatief van techbedrijf Lenovo en het merk opent voor hen ook meteen een bejaardentehuis met kunstgebitten, rollators en….. schietspellen.
Niet thuiszitten maar gamen
De Zweedse tak van computerbouwer Lenovo zag vorig jaar dat er maar weinig eSportteams met ouderen waren. Dat moet anders, dacht het merk, en schreef een vacature uit om bejaarden te recruiten voor een Counter Strike-competitie in Zweden.
Lenovo helpt de oudjes op weg door ze te sponsoren met computers en betaalt hun reiskosten. Op deze manier wilt het merk zijn hardware promoten en laten zien dat gamen een leuke vrijetijdsbesteding is, ook voor ouderen.
De schietende senioren wonnen helaas de competitie, maar aan hun motivatie lag het zeker niet. Ze zijn nog steeds volop aan het gamen en er is een 'jonkie' (in vergelijking met de rest) bijgekomen: de 59-jarige Per-Arne Idenfors.
24/7 pizza
Het merk heeft speciaal voor de grijsaards ook een rusthuis gebouwd, de ‘House of Graymers’ – woordspeling met grey en gamers. Daar vinden gamende oudjes alles wat hun hartje begeert: de beste glasvezelverbinding, de nieuwste spelcomputers en all you can eat pizza.
In de onderstaande video krijg je à la MTV Cribs een rondleiding.
Op deze website kunnen gamers alvast een plekje voor het tehuis reserveren. (Voor de mensen die hier wel oren naar hebben, slecht nieuws: helaas is het een fictief project.)
Credits
Jonna Peltonen, Business director
Anna Mattsson, Social media manager
Oskar Ferm, AD
Joakim Estemar, Copywriter
Markus Bjurman, CD
Lisa Thunander, Graphic designer
Linda Engström, Graphic designer
Petter Nerman, Writer
Konrad Patocs, Producer
Martin Åkerhage, Director
Savage.