Lee Towers is de nieuwe stem van KFC in Nederland

Het betreft de eerste campagne van de hand van Truus, het nieuwe bureau van KFC.

You never eat alone

Fastfoodketen KFC is een samenwerking met Lee Towers gestart. De Rotterdamse zanger moet vanaf nu 'de stem' van de fastfoodketen in Nederland vertolken en is hiermee in de tv-reclames en radiospotjes van KFC te horen.

De van oorsprong Amerikaanse formule van kiprestaurants opereert sinds 1972 in Nederland en telt hier 88 vestigingen. De campagne is het resultaat van de recent aangekondigde samenwerking met Truus, het nieuwe bureau van KFC. De snackketen werkte in het verleden samen met Cloudfactory.

Voice-over

In de soundtrack horen we Lee Towers ('ja toch'), bijgestaan door een rapper, over de eetvoorkeuren van jong en oud. De boodschap: wat je smaak ook is, ze hebben het bij KFC. De keten presenteert Towers als 'de vaste voice-over' van Colonel Sanders, oprichter en tevens het bekende gezicht van het logo van KFC, in de campagne. In volgende campagnes moet de stem van Towers anders en ook langer aan bod komen, meldt KFC. 

Japie Stoppelenburg, oprichter Truus, over de keuze van Lee Towers: 'Hij is een oer-Nederlandse held met een herkenbaar geluid. Zijn deelname aan deze campagne maakt hem nóg cooler.'

Truus is als lead agency verantwoordelijk voor de strategie, positionering, campagnes en activaties van KFC in Nederland. Het bureau werkt verder met een team van 35 mensen voor opdrachtgevers als Netflix, Sixt en Philips.

Credits:
Client: KFC
Advertising agency: Truus
Production agency: Studio Beng Beng
Sound design: Soundcircus
PR: Ovide Agency

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie