Lay’s maakt de winnaar bekend van zijn campagne: Iconische Restaurant Smaken. Volgens het chipsmerk heeft de consument de de Lay’s x Subway Teriyaki smaak verkozen tot de lekkerste van de drie die werden aangeboden. Daarnaast kondigt Lay’s aan de winnende smaak te willen eren met een Crispy Puffer Jas, die gemaakt is van ongebruikte chipszakkenfolie en gevuld is met de Teriyaki-chipsvariant.
Fans maken volgens het Pepsico-merk kans om de jas te winnen via bijbehorende actiesite en een AR Snapchat-filter.
Het Amsterdamse bureau Fitzroy was verantwoordelijk voor het creatief strategische concept van de campagne.
Fastfood-smaken
Begin dit jaar lanceerde het chipsmerk samen met drie fastfood-ketens de zogenoemde Lay’s Iconic Restaurant Flavours. Onder het motto ‘het beste van twee werelden’ gebruikte Lay’s enkele recepten van KFC, Subway en Pizza Hut.
Het was de afgelopen maanden aan de consument om de nieuwe smaken, Lay’s x Pizza Hut Margherita, Lay’s x Subway Teriyaki en Lay’s x KFC Original Recipe Chicken, te proeven en op de beste smaak te stemmen.
Aanmoedigings-merchandise
Om consumenten aan te moedigen hun stem uit te brengen bood Lay’s merchandise aan als sokken, plaids en sweatshirts. Op dit moment is het al mogelijk om de Crispy Puffer Jas te passen door de Snapchat Lens van Capitola te downloaden.
Smaak blijft in assortiment
Het merk zegt toe dat de winnende smaak langer in het assortiment zal blijven.
Lees ook: Grolsch 0.0: ‘Het is jouw tijd, altijd’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!