Overslaan en naar de inhoud gaan

KWF collecteert als eerste goede doel volledig digitaal

Kumpany ontwikkelt activatiecampagne voor de KWF collecteweek.
KWF collecteert digitaal
Het KWF QR-collectebord
KWF collecteert digitaal
Het KWF QR-collectebord

Van zondag 4 tot en met zaterdag 10 september is de 73e KWF collecteweek die dit jaar op een volledig nieuwe manier is georganiseerd. De collecte is nu 100 procent digitaal; de KWF-collectebus verdwijnt uit het straatbeeld. Collectanten nemen geen contant geld meer aan, maar gaan langs de deuren met een speciaal ontworpen QR-bord.

related partner content for mobile comes here

KWF is het eerste goede doel dat vanaf nu volledig cashless collecteert. Merkactivatiebureau Kumpany werd door het goede doel gevraagd de activatiecampagne te ontwikkelen, met als doel heel Nederland te informeren over deze nieuwe richting van KWF, zoveel mogelijk collectanten te werven en mensen aan te moedigen om te doneren aan de KWF-collectant, die met het QR-bord langs de deuren gaat.

Meer dan fondsenwerving

Bas Brand, Chief Marketing Officer KWF: 'Al ruim 70 jaar geven Nederlanders tijdens de collecte aan KWF. Iedereen weet dat wij daarmee onderzoek financieren om kanker beter te doorgronden, op te sporen en te behandelen. Daarnaast richten wij onze pijlen ook op het voorkomen van kanker, en het verbeteren van kwaliteit van leven voor patiënten en hun naasten. De collecte blijft een belangrijk middel voor KWF. Collecteren gaat om meer dan fondsenwerving, het staat ook voor de straat oversteken, in contact komen met je buren en het delen van verhalen.'

Activatie collecteweek

Kumpany heeft een merkactivatie ontwikkeld, gebaseerd op het opvallend rode KWF QR-bord waarmee de collectant langs de deuren gaat. Dit heeft de vorm van een platte collectebus met daarop een QR-code. Hiermee kunnen mensen via hun mobiel geld doneren. Naast de fysieke collecte kunnen mensen ook via WhatsApp, Facebook en Instagram doneren. De campagne van de collecteweek is doorvertaald naar een online, social, DM én (Digital) Out of Home-campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in