KLM start een nieuwe Real Deal Dagen-campagne om mensen te 'inspireren om op reis te gaan voor de momenten die er écht toe doen.' De campagne, die op 17 mei start en 30 mei eindigt, biedt reizigers korting op tientallen bestemmingen wereldwijd en stimuleert reizigers om een meerprijs te betalen voor extra duurzame vliegtuigbrandstof. KLM verdubbelt het gedoneerde bedrag met wat het een 'duurzame brandstof bonus' noemt.
Campagne binnen Fly Responsibly-initiatief
Reizigers kunnen na het kiezen van hun reisbestemming en -data bij CO2ZERO één van de drie Susaintable Aviation Fuel (SAF)-opties kiezen om hun verwachte co2-uitstoot met de vlucht te compenseren. KLM verdubbelt elke euro die de reiziger aan SAF uitgeeft. SAF is een vorm van vliegtuigbrandstof die volgens KLM zeker 75 procent minder co2 uitstoot dan de huidige, fossiele kerosine.
De salescampagne met een focus op het aanschaffen van SAF past binnen KLM's Fly Responsibly-initiatief. De vliegmaatschappij verduurzaamt zelf op verschillende manieren en stimuleert reizigers om ook duurzamere keuzes te maken. Zo kunnen reizigers hun geschatte co2-impact al langer compenseren bij het aanschaffen van een vliegticket.
KLM van DDB Unlimited naar dentsu
KLM zit sinds kort bij dentsu, nadat het de samenwerking met DDB Unlimited na veertien jaar stopzette. DDB Unlimited nam met een twee minuten durende video in stijl afscheid van zijn klant.
De Real Deal Dagen-campagne wordt onder de aandacht gebracht via e-mail, display ads, social media, online video en radio.
Opdrachtgever: KLM
Media: dentsu
Creatie: dentsuACHTUNG!
Animatie: Woodwork
Sound & Music: Massive Music
Fotografie: Masha Osipova, Remon Rijper, Stijn Hoekstra, Orbon Alija / via Getty Images, Stephanie Noritz / via Getty Images, ballyscanlon / via Getty Images, Oscar Wong / via Getty Images, Per Breiehagen / via Getty Images, d3sign / via Getty Images, Unsplash.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!