Als ondernemer is het zeer uitdagend om je gewenste doelgroep digitaal te bereiken. Een effectieve online aanwezigheid speelt daarom een cruciale rol in het succes van het midden- of kleinbedrijf. In dit artikel lees je hoe DPG Direct ondernemers helpt bij het bereiken van de gewenste doelgroep en zo hun bedrijf laten groeien.
Adverteren in een betrouwbare omgeving leidt tot betere resultaten
Social media is een toegankelijke manier voor ondernemers om een nieuwe doelgroep aan te spreken door digitaal te adverteren. Maar, uit onderzoek blijkt dat advertenties op social media minder effectief zijn dan advertenties in een vertrouwde media-omgeving, zoals nieuwsmerken en magazines. Een betrouwbare omgeving heeft niet alleen een positieve invloed op merkvoorkeur maar óók op conversie (het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat). Als ondernemer is het dan ook aan te raden bewust te zijn welke mediamerken men inzet voor digitale marketing.
Snel en gemakkelijk adverteren bij vertrouwde nieuwstitels
Met behulp van het self service platform DPG Direct kunnen (lokale en regionale) ondernemers snel en gemakkelijk zelf een online advertentie maken en plaatsen. Deze is vervolgens te zien op betrouwbare nieuwstitels als NU.nl, AD.nl en regionale nieuwssites zoals De Gelderlander, De Stentor en Tubantia. Daarmee staat men als lokale ondernemer met een advertentie tussen het nieuws in de regio waar hij actief is. Met DPG Direct is het adverteren bij betrouwbare nieuwsmedia nog toegankelijker geworden, ook voor kleine ondernemers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!