Onze wereld kan niet zonder IT-professionals. In een tijd waarin technologie onze samenleving doordringt op elk niveau, zijn er stille helden die deze digitale wereld soepel laten draaien. Deze helden zijn de IT-professionals, vaak achter de schermen werkend maar van onschatbare waarde voor het functioneren van bedrijven, instellingen en zelfs hele industrieën.
Dus waarom worden ze niet gevierd als de helden die ze werkelijk zijn? Dit was de aanleiding voor de nieuwe campagne van IT Service Management bedrijf TOPdesk.
Creative agency TBWA\NEBOKO onderzocht de meest voorkomende IT-problemen en heeft op basis hiervan ‘Monsters’ ontworpen. Deze Monsters zijn als 3D-prints tot leven gewekt om de IT-issues te verbeelden, compleet met toepasselijke namen: 'The Many-Headed Request', 'Techtopus of Chaos' en 'Systemicus Malfunctius'.
Maar elke schurk heeft een held nodig. In lijn met het Monsters thema zijn échte IT-professionals getransformeerd tot actiehelden. Zo is Sabine, die dagelijks een overweldigend aantal IT-verzoeken afhandelt, omgedoopt tot 'Sabine the IT Savior'. Thibauld, die het gevecht aangaat met een wirwar aan onbetrouwbare IT-systemen, staat nu bekend als 'Thibauld the Troubleshooter'. En Marco, bekend om zijn aanpak van de hectiek aan de servicedesk, is vanaf nu 'Marco the Service Desk Slayer'.
Hampus Elfström (Senior Creative) en Inna Vartazarian (Associate Creative Director) van TBWA\NEBOKO vertellen: 'Ons concept is gebaseerd op een paradox: we zijn afhankelijk van IT-professionals, maar ze krijgen zelden de waardering die ze verdienen. Ons doel was om hen op een entertainende wijze in de spotlights te zetten en tegelijkertijd hun unieke skills te erkennen en vieren.'
In samenwerking met 5am Studios in Amsterdam zijn de IT-professionals omgetoverd tot sterren in korte, humoristische films, geïnspireerd op de dramatische en overdreven stijl van speelgoedcommercials uit de jaren '90. De monsters en helden werden vervolgens in speciaal daarvoor ontworpen verpakkingen gezet en rechtstreeks naar de IT-professionals gestuurd, zodat zij zichzelf letterlijk konden uitpakken.
"TOPdesk is bij uitstek hét wapen voor degenen die IT-problemen aanpakken voordat ze tot monsters uitgroeien door kleine, doorlopende serviceverbeteringen te implementeren waar dat het meest telt," voegt Clementine Jones (creative bij TOPdesk) toe. "In een industrie waar de meeste IT-servicemanagers opgaan in de massa, wilden we ons onderscheiden en IT-professionals eren. En wat is een betere manier dan helden van hen te maken?!”
De campagne werd aanvankelijk gelanceerd op diverse online en social platforms in België en Duitsland, als onderdeel van een wereldwijde uitrol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!