Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea wil gezamenlijke beweging in gang zetten naar duurzamere wereld

De nieuwe campagne van het Zweedse woonwarenhuis toont producten die eenvoudig zouden kunnen bijdragen aan de deugdzame queeste.
Ikea wil gezamenlijke beweging in gang zetten naar duurzamere wereld
Ikea wil gezamenlijke beweging in gang zetten naar duurzamere wereld.
© Buutvrij for Life
Ikea wil gezamenlijke beweging in gang zetten naar duurzamere wereld
Ikea wil gezamenlijke beweging in gang zetten naar duurzamere wereld.
© Buutvrij for Life

Ikea Nederland lanceert een nieuwe campagne waarmee het een beweging in gang wil zetten naar een duurzamer leven thuis. Hiervoor toont de Zweedse woongigant producten zoals nieuwe plantaardig Zweedse balletjes, een waterbesparende kraan of een vloerkleed van gerecyclede petflessen. Ikea stelt dat men door de aanschaf van deze producten al eenvoudig en betaalbaar kan bijdragen aan een duurzamere wereld. Het woonwarenhuis wil met de campagne, ontwikkeld door Buutvrij for Life, laten zien dat iedereen onderdeel uitmaakt van de duurzame beweging en dat elk kleine stapje helpt.

related partner content for mobile comes here

Zet de beweging in gang | IKEA Nederland

‘Samen naar een duurzame wereld’

De commercial, die opgenomen lijkt te zijn in een take, laat een kettingreactie zien van duurzame producten en activiteiten, gebaseerd op de 'Rube Goldbergmachine'. Duidelijk moet worden dat de losse onderdelen samenwerken om één belangrijk einddoel te realiseren: een duurzamer leven thuis.

Frederike den Ottelander, country marketing manager Ikea Nederland vertelt over de gezamenlijke queeste: ‘We weten dat veel consumenten denken dat een duurzamer leven duur is - en dat zij zich afvragen of hun kleine bijdrage wel echt iets teweegbrengt. Met deze campagne laten we zien dat duurzamer leven eenvoudig kan én niet duur hoeft te zijn, om zo samen een beweging in gang zetten naar een duurzamere wereld.’

'Iedereen Slim'

De campagne sluit volgens Ikea aan bij de merkpositionering ‘Iedereen slim’, die eind 2019 werd geïntroduceerd. Met deze positionering wil het woonwarenhuis de Nederlandse consument helpen en inspireren om samen, naast een duurzamer, ook een slimmer en efficiënter thuis te creëren.

Ikea maakte eerder al bekend dat het tot doel heeft om in 2030 alle producten van hernieuwbare of gerecyclede materialen te maken. 

De campagne is zichtbaar op tv, als online video, op social media, op Ikea.nl en loopt tot eind 2020.

Lees ook: ‘Samen slimmer thuis’-campagne van Ikea

Credits

Opdrachtgever: Ikea Nederland

Concept: Buutvrij for Life

Regisseur: Mick Wong

Productie maatschappij: Bonkers United

Muziek: Amp.Amsterdam

Media: Mediacom

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in