Bewustwording creëren rondom koken met diepvriesproducten en consumenten laten ontdekken hoe ze deze kunnen inzetten in hun vaste, maar ook nieuwe recepten; dat is de doelstelling van de merkcampagne ‘Alle beetjes helpen’ van Iglo. De kern van de campagne is een langdurig partnerschap met het langlopende tv-programma van RTL Eigen Huis en Tuin: Lekker Leven. Aan televisiechef Hugo Kennis de taak om koken met diepvriesproducten weer op de kaart te zetten. Iglo zegt de campagne te baseren op het inzicht dat mensen vandaag de dag op zoek zijn naar gemakkelijke, betaalbare, snelle, voedzame, lekkere, duurzame maaltijden ‘die bij iedereen in de smaak vallen’.
En de Kapitein dan?
De campagne, tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Ad Alliance en het aan Ad Alliance verbonden bureau Ally, markeert volgens Iglo de overgang van individuele productreclame - met de onverwoestbare Kapitein Iglo - naar een ‘masterbrand-campagne’. Behalve de in-program-branding omvat de campagne ‘gewone’ televisiecommercials, digitale out-of-home, sociale media, geïntegreerde shopper marketing, PR en influencer-marketing. De campagne start op maandag 30 januari.
En de grootste brand asset van Iglo? Komt Kapitein Iglo ook nog voor in het verhaal? Nee, zegt een woordvoerder. 'Niet in de in-program-campagne. Maar wordt gedurende het jaar - net als vorig jaar - wellicht wel weer ingezet voor PR-campagnes.'