Met het thema 'Eerst het kalf, dan wij' brengt het nieuwe merk Kalverliefde zijn eerste reclamecampagne uit. Kalverliefde presenteert zich als melk van koeien 'die wél voor hun kalf mogen zorgen'. Dit in tegenstelling tot de normale praktijk, waarbij het kalf na de geboorte wordt weggehaald bij de moederkoe, aldus het merk.
Kalverliefde is in 2022 opgericht door Janina van der Drift, die na een carrière van bijna twaalf jaar bij Unilever besloot voor zichzelf te beginnen. Ze startte Kalverliefde uit de overtuiging dat elk dier moet kunnen opgroeien in de veilige omgeving van een moeder, ongeacht wat voor soort dier het is. Kalverliefde werkt sinds juni met Hotel L'Amour, de nieuwe campagne is het eerste resultaat van de samenwerking.
Van der Drift: 'Toen ik met mijn twee kinderen ging kijken op een boerderij en we de kalfjes wilden zien, zag ik dat ze niet bij de moederkoe stonden en bleek dat ze ook hier gescheiden van elkaar opgroeiden. Uiteindelijk is dat mijn inspiratiebron geweest om Kalverliefde te beginnen.'
De norm
Aad Kuijper, medeoprichter Hotel L'Amour: 'Ik heb Janina leren kennen toen we allebei voor Calvé Pindakaas werkten. Toen ze vertelde dat ze Kalverliefde had opgericht, twijfelde ik geen moment om me er met Hotel L’Amour voor in te zetten. Het is uiteindelijk een product dat over een paar jaar de norm in de industrie wordt. Daar ben ik van overtuigd.'
Peter van Rij, creative director Hotel L'Amour, vult aan dat het mediabudget van Kalverliefde 'echt minimaal' is. 'Kalverliefde moet het voornamelijk hebben van free publicity. Wij werken dan ook met een start-up-tarief voor het merk.'
Kalverliefde zit in roze pakken, komt van vier melkveebedrijven verspreid over Nederland en wordt verkocht bij zo'n 220 supermarkten.
De campagne wordt online en op de radio uitgerold, en is vanaf 1 december op televisie te zien.