Hoofdrol in magische 5 december-campagne van Bol is voor hulpsint Eva

De magie van Sinterklaas beleven, dat is de achterliggende gedachte van de groots aangepakte Sint-campagne van Bol.com.

Oefenen met 'sint-zwaaien'

De intocht van Sint Nicolaas laat nog op zich wachten tot 18 november, maar Bol.com geeft vandaag al het startschot voor een grootse (‘360 graden’) campagne die zijn weerga ten opzichte van het jaar ervoor opnieuw niet lijkt te kennen. De commercial (bureau: Dept), met een heerlijk dikke laag magisch Sint-gevoel, gaat over Eva, die er alles aan wil doen om een goede (hulp)sint te worden. Totdat… nou ja, kijkt u zelf maar naar de tvc, waarin de pay-off ‘De winkel van blije koppies’ overigens is gehandhaafd:

Bol - De winkel van blije koppies

Bol.com wil met de film overigens ook een diepere boodschap meegeven. Boukje Taphoorn, chief marketing & sustainability officer bij Bol: ‘We willen vooral duidelijk maken dat ieder kind mag worden wat hij of zij zelf wil. Ook wanneer dat misschien onbereikbaar lijkt.’

Speelgoedboek ‘ecosysteem’

Bol.com besteedt al jaren achtereen veel aandacht aan het speelgoedboek en ook dit jaar worden er weer stappen gezet. Bol zegt voor Sinterklaas 2023 flink geïnvesteerd te hebben in wat ‘Het Grote Speelgoedboek ecosysteem’ wordt genoemd. Het toevoegen van het ‘HulpSint Platform’ aan de Grote Speelgoed App bijvoorbeeld. Mathieu Veldhuijzen, die de leiding heeft over het Grote Speelgoedboek: ‘We wilden ouders dit jaar nog meer gemak bieden in aanloop naar Sinterklaas. Op ons platform kunnen ze nu verschillende berichten voor hun kind plannen en verzenden met behulp van text-to-speech en een door AI-gegenereerde stem van Sinterklaas. Bijvoorbeeld een complimentje, bedankje of toestemming om je schoen te zetten.’

Veldhuijzen zegt verder dat via het platform inzicht verkregen kan worden in de verlanglijstjes die kinderen via de Grote Speelgoed App naar Sinterklaas hebben gestuurd. ‘Hierdoor kunnen ouders moeiteloos in de rol van hulpsint stappen.’

Op zonnepanelen lopen met een paard

Maar er is meer. Tips en tricks voor ouders bijvoorbeeld, die het zelf moeilijk vinden om een antwoord te bedenken op lastige vragen van kinderen. 'Hoe kan Sint overal tegelijk zijn?' en 'Hoe loopt hij over zonnepanelen?'. Bovendien biedt de Grote Speelgoed App een interactief luisterverhaal, ‘Sint en de Vergetelnoot’, dat kinderen zelf kunnen lezen of laten voorlezen door Testpiet van De Club van Sinterklaas. Deze feature in de app sluit aan op het ‘Bollebozen-initiatief’ van Bol.com, dat leesplezier en verhalen vertellen wil bevorderen.

Samenwerking Club van Sinterklaas

In samenwerking met De Club van Sinterklaas is er een groots branded content partnership opgezet. Het Grote Speelgoedboek en de Grote Speelgoed App zijn te zien in de bioscoopfilm ‘De Club van Sinterklaas film: De Gestrande Stoomboot’ en op het PietenTube kanaal. Daarnaast is er een speciaal liedje met videoclip gemaakt met als titel 'Blije Koppies' (daar is die pay-off weer). Er is ook een samenwerking met Donald Duck: vier keer is er een speciale Vergetelnoot strip te vinden in het grootste weekblad van Nederland.

Uitrol

De campagne, vanaf vandaag zicht baar dus, wordt uitgerold op tv, online video, OOH, digital advertising, social media, influencers en op radio. De campagne is ook zichtbaar in de bioscoop. Meer over de Grote Speelgoed App is hier te vinden.

Credits:

Bol.com: Renee de Brouwer, Esmee Blom, Simone Monster, Niels Moes, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck, Boukje Taphoorn
Bureau: Dept
Regie: Willem Gerritsen, Czar
Mediabureau: Dentsu Nederland en Mindshare België
Branded content: Jabadoo, DPG Media, Roularta
Online doorvertaling: Men in Green
Influencers: Femmefab
PR: NewsLab

Credits Grote Speelgoedboek ecosysteem:

Bol.com: Creative Studio, Chantal Kremer, Sanne Huijsmans, Niek Sanders, Mathieu Veldhuijzen.
Bureaus: De Reclamefabriek, Dept en Bright River.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie