Het Rijksmuseum neemt je mee. Dat is de boodschap in de grootschalige campagne van het Amsterdamse museum die vandaag het levenslicht ziet. De campagne is ontwikkeld door bureaugroep Ace, die recent de pitch van Rijksmuseum won. Hoe de pitch er verder uitzag, doen beide partijen geen uitspraak over.
Ace is sindsdien verantwoordelijk voor de strategie, creatie en vertaling van het Rijksmuseum-merk naar verschillende media. De eerste campagnefilm (productie: Bonkers United) is ingesproken door de zogeheten kunstfanaat Stephen Fry. De film neemt de kijker zodoende 'op choreografische wijze' mee langs de met kunst behangen gangen van het Rijksmuseum.
800 jaar geschiedenis
Gerald van der Wijngaart, brand manager Rijksmuseum: 'Bezoekers van ons museum maken als het ware een reis door 800 jaar Nederlandse kunstgeschiedenis - en die reis is voor iedereen anders. Wat je identiteit, interesse, gemoedstoestand, gezelschap of achtergrond ook is, in het Rijksmuseum word je door verschillende kunstwerken aangetrokken. Zo leer je niet alleen iets over de Nederlandse geschiedenis, maar ook over jezelf.'
Rogier de Bruin, executive creative director Ace, spreekt over het Rijksmuseum als 'een cultureel instituut dat wil moderniseren'. En dat sluit volgens hem goed aan op Ace. 'De eerste campagne introduceert het nieuwe merkverhaal, waarin je wordt meegenomen op een wilde, vermakelijke en wonderlijke reis door de tijd en het leven', aldus De Bruin.
De campagne wordt breed uitgerold: via televisie, online video, outdoor, radio en social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!