Colonel Sanders en Chester the Cheetah dansend in de keuken
Kentucky Fried Chicken en chipsmerk Cheeto's lanceren een nieuwe campagne om de nieuwe creatie de 'Crunchin' Cheese Chicken' voor de bühne te brengen.
De campagne, die in het Midden-Oosten wordt uitgerold, bestaat uit een 80-seconden durende live-actiefilm, waarin KFC-oprichter Colonel Sanders en merkmascotte Chester the Cheetah al dansend in de keuken het nieuwe recept bereiden. De bekende gepaneerde kip van KFC wordt hierbij gecombineerd met een speciale 'Cheetos-coating'.
De campagne is ontwikkeld door TBWA\Raad in samenwerking met het Amsterdamse foodbureau Chuck Studios. Olaf van Gerwen, oprichter en global creative director: 'Ik geloof in co-branding. Deze film brengt fans van zowel KFC als Cheetos samen voor een nieuwe ervaring. Er werd ingestemd met frisse camerabewegingen, nieuwe hoeken en rare lenzen, dus er was veel ruimte om te experimenteren.'
Van Gerwen moet wel erkennen dat hij iets teveel Cheetos naar binnen heeft gewerkt op de set. 'Er lag overal Cheeto-dust over de apparatuur. Over finger lickin good gesproken.'
De campagne wordt uitgerold via outdoor, online video en connected tv in het Midden-Oosten.
Credits:
Client: KFC Dubai
Agency: TBWA\Raad
Creative Director: Rodrigo Scapolan
Account team: Ahmed Hamza, Richard Rao, Layla Adib
Production Company: Chuck Studios Amsterdam
Producer: Didi Stoepman
Director & DOP: Olaf van Gerwen
Art Director: Jantien de Wilde
Editor: Tom Burggraaf
CGI partner: Unexpected GmbH
Production Company live action: Good People
Producer Good People: Omar Khalil
Live action director: Aziz Aljasmi
Europarcs en 'het perfecte plaatje' van Jan Boskamp
Als het vertrouwde gezicht van Europarcs (hoofdsponsor van Feyenoord) treedt Jan Boskamp in de nieuwe online-campagne op als 'fotograaf' in 'Jans Perfecte Plaatje'.
Gewapend met zijn camera en een team van modellen (Feyenoord-spelers Timber, Geertruida, Ueda en Trauner) legt Boskamp 'de schoonheid van EuroParcs' vast.
De campagne is ontwikkeld door sportmarketingbureau House of Sports en videobureau Ten Content Agency en wordt uitgerold via de social-kanalen van Feyenoord en Europarcs inclusief doorvoering van 'stadion assets'.
De Consumentenbond en een malafide slotenmaker
De Consumentenbond lanceert de derde commercial uit de serie 'Eerlijk waar', waarin 'oneerlijk en bizar consumentenleed' via verschillende waargebeurde verhalen voor het voetlicht worden gebracht.
De nieuwe commercial vertelt het verhaal van de jonge vrouw Jacky, die wordt belazerd door een slotenmaker. Voor het repareren van haar deurslot werd ze aan het eind van de rit gevraagd geen 180 maar 1000 euro af te tikken.
De campagnereeks is ontwikkeld door reclamebureau N=5. Monique Bergers, managing director: 'Met dit soort verhalen hoopt de Consumentenbond mensen niet alleen op een entertainende manier te waarschuwen, maar hen ook bewust te maken dat de bond ze kan helpen te krijgen waar ze recht op hebben. Het gros van de Nederlanders kent de Consumentenbond vooral van de vergelijkingsdiensten en weet niet dat je ook bij dit soort dilemma's geholpen kan worden.'
De Consumentenbond ziet naar eigen zeggen steeds vaker dat mensen melding maken van spoeddiensten die opeens veel duurder uitvallen. Bij het 'meldpunt eerlijk', waar consumenten oneerlijke situaties kunnen melden, zijn dit jaar al 707 meldingen binnengekomen over malafide spoeddiensten.
Op avontuur in de keuken met Fairtrade Original
De merkbekendheid van Fairtrade Original moet omhoog en bovendien wil het foodmerk een 'aantrekkelijke positie in het hoofd' van de doelgroep claimen. Om die ambitie te verwezenlijken is het merk een samenwerking met Gardeners aangegaan, dat onder meer de merkstrategie en de nieuwe pay-off 'Heel eerlijk. Echt lekker' ontwikkelde. De eerste campagne, die wordt uitgerold via outdoor- en online-uitingen, is nu ook live.
Gardeners: 'De campagne moet de consument stimuleren om op avontuur te gaan in de keuken, zonder daar al teveel moeite voor te hoeven doen. We hebben Nederlanders gevraagd naar hun zeven go to-gerechten, die de basis vormen om nieuwe gerechten te ontwikkelen. Zo werd bijvoorbeeld de klassieke curry met kip en champignons geflipt naar een spaghetti met rode curry-balletjes.'
Credits:
Merkstrategie & concept: Gardeners
Productie: Gardeners
Productie maatschappij: Scrambled
Fotografie: Scrambled
Design: Matthew Van Ede Van Der Pals
Animatie: Tessa Doet - Motion Design
Kinder-app voor een 'fris en rustig koppie'
De stichting 'Super Chill' spreekt de ambitie uit om in de komende drie jaar tien miljoen kinderen in Europa te helpen met 'het creëren van een gezonde en positieve mindset'. Het heeft daarom een app ontwikkeld met speelse oefeningen die moeten zorgen voor 'een fris en rustig koppie'.
Super Chill: 'Met onze app willen we kinderen helpen door eenvoudige en toegankelijke kleine rituelen en speelse bewegings- en kalmeringsoefeningen aan te bieden. We laten ze ontdekken dat ze speciale superkrachten in hun koppie hebben die ze kunnen inzetten als het soms even tegenzit.'
Nederland is het eerste land waar het internationale Super Chill de doelstellingen met de app wil behalen. De begeleidende campagne, ontwikkeld door Noa Collective, wordt uitgerold via diverse online video's en branded content-uitingen in onder meer Donald Duck en Kidsweek. Ook zijn influencers als Pepijn Lanen en Nina Pierson ingezet.