Hema is bij de San uitgeroepen tot Adverteerder van Jaar 2023. Bureau van het Jaar werd Joe Public Amsterdam. Het Consistent Accent ging naar Bol.
Aigency Amsterdam ontving het San New Kids on the Block Accent 2023, het San Next Merkenbouwer Accent 2023 ging naar Celvin de Bie (Intertoys).
Groot Accenten 2023 en New en Next
Adverteerder van het Jaar: | Hema |
Bureau van het Jaar: | Joe Public Amsterdam |
Consistent Accent: | Bol |
San New Kids on the Block Accent 2023: | Aigency Amsterdam |
SAN Next Merkenbouwer Accent 2023: | Celvin de Bie (intertoys) |
Meest succesvolle adverteerders
Bij de adverteerders springen er dit jaar een paar namen uit. Zowel AFC Ajax, Albert Heijn, Hema, Interpolis, Kika als Kruidvat werden ieder beloond met twee accenten.
Bureau Fightclub stuurde dit jaar zijn eigen AI 100 bureaucampagne in en won als adverteerder zelfs drie keer en wel in de categorieën BtB, Smart idea en Actualiteiten. De rest van de awards werd door een breed scala aan adverteerders gewonnen.
Meest succesvolle bureaus
TBWA\Neboko was – op basis van het aantal gewonnen Accenten - het meest succesvolle bureau bij de San: 4 accenten. Alfred, DDB Amsterdam en het al eerder genoemde Fightclub scoorden ook goed met 3 accenten. Dentsu Creative, Fitzroy, Hotel L’Amour, Joe Public Amsterdam, One:Nil en Wefilm Creative Agency gingen ieder met 2 Accenten naar huis.
Kijk voor de winnaars van de 41 San Accenten 2023 in 12 categorieën op de website van San.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!