Energieleverancier Greenchoice speelt in op de naderende deadline van het klimaatakkoord. In de nieuwe campagne benadrukken medewerkers van het bedrijf de urgentie: we hebben nog minder dan 600 dagen om de doelstellingen te halen.
Dat doen ze in bovenstaande video, de 'wek-op-call'.
Opwekken
De groene energieleverancier stimuleert particulieren om hun stroom (gedeeltelijk) zelf op te wekken. Bijvoorbeeld door zonnepanelen te huren van Greenchoice. Dit past bij de doelstellingen in het klimaatakkoord, want een van de doelen is meer gebruik maken van duurzame energie.
Evert den Boer, algemeen directeur van Greenchoice: 'Ik kan me voorstellen dat veel Nederlanders de exacte klimaatdoelstellingen niet kennen. Toch is het zorgwekkend, want alleen als iedereen de werkelijke opgave kent en eraan meewerkt, kunnen we het klimaatdoel in 2020 halen.'
'Positief activistisch'
Volgens bureau Havas Lemz sluit de campagne aan bij de 'positief activistische' toon van Greenchoice uit vorige acties. De actie begon vorige week met een persoonlijke Wek-Op-Call van Den Boer in dagbladadvertenties en een radiospot. In een online campagnevideo geven andere Greenchoice-medewerkers Nederland hun persoonlijke Wek-Op-Call. Verder staan komende tijd meer dan 200 billboards in Nederland.