Een work-out naar keuze, waar en wanneer je maar wilt. Een uitkomst voor velen. Fiit maakt dit mogelijk, of je nu een beginner of ervaren sporter bent. Sinds de launch is Fiit uitgegroeid tot de meest gebruikte fitness-app in het Verenigd Koninkrijk. Hoe ze daar zijn gekomen? DEPT® en BYTE/DEPT® gaven hen een duwtje in de goede richting.
Fiit is een fitness-app met als doel om ‘s werelds beste fitness lessen toegankelijk te maken voor iedereen, waar dan ook. Van intensieve HIIT workouts tot rustgevende yogalessen – de app biedt het allemaal. Het succes wordt gemeten aan de hand van gebruikers die zich inschrijven voor een gratis trial. Maar hoe onderscheidt je je in de sterk concurrerende markt van fitness-apps?
Het idee en het bedrijfsplan waren er al, maar een goed gedefinieerde digitale marketingstrategie was nodig om de gestelde doelen te bereiken. Daarvoor werden DEPT® en BYTE/DEPT® om hulp gevraagd. We bundelden onze krachten om Fiit te helpen met hun social, search en affiliate strategieën.
Onze aanpak
Social is key - Als onderdeel van de social-strategie, zijn er betaalde conversiecampagnes geïmplementeerd op Facebook, Instagram en Snapchat, met als belangrijkste doel het genereren van gratis trials. De campagnes werden geoptimaliseerd en het budget wezen we toe aan campagnes met de laagste kostprijs per gratis trial. Ter aanvulling lanceerden we een upper-funnel campagne op YouTube om potentiële klanten te informeren over Fiit. Deze campagne zorgde voor een stijging van de naamsbekendheid met 3%.De advertentieuitingen werden doorlopend verbeterd met de inzet van een test-and-learn aanpak. Op die manier zagen we welke elementen het meest effectief waren en zorgden we dat dit direct meegenomen werd in de doorontwikkeling voor een optimale resultaten.
Welkom in de wereld van TikTok - We creëerden een organische social mediastrategie voor Fiit waarbij we de focus hebben gelegd op TikTok. Hiermee hielpen we het bedrijf om de aanwezigheid op het populaire videoplatform te versterken en potentiële Fiit-gebruikers te bereiken. Met deze strategie heeft Fiit hun TikTok profiel een kick-start gegeven en zijn ze nu in staat zelf aan de slag te gaan met het creëren van content.
Zoekmachine en affiliate marketing - Om de juiste doelgroepen te bereiken en de online aanwezigheid van Fiit te versterken, hebben we een optimale Google paid search strategie geïmplementeerd. Door de app-campagnes specifiek te richten op de meest waardevolle app-downloads met een focus op in-app events (free trials), maximaliseerden we de kans dat gebruikers een gratis trial startten. Daarnaast deelden we advertentiegroepen zo in dat gebruikers gepersonaliseerde content te zien kregen, op basis van hun voorkeur voor een bepaald type workout.
Fiit verovert de online fitness-wereld in de UK
Samen met Fiit hebben we een marketingstrategie neergezet die ongelofelijke resultaten opgeleverde. Het mag duidelijk zijn dat Fiit de fitness-wereld in het Verenigd Koninkrijk aan het veroveren is:
- Meest gedownloade fitness-app in de UK
- Meest gebruikte fitness-app in de UK
- Hoogste 30 dagen retentiepercentage in de UK
What’s next?
Als meest gebruikte fitness-app in het Verenigd Koninkrijk is Fiit een stap dichter bij het bereiken van haar doelstellingen. Maar dit mooie resultaat is slechts het begin van het Fiit avontuur.
We blijven nauw samenwerken met Fiit om hun hardware producten te lanceren met behulp van e-commerce. Ondertussen bekijken we de mogelijkheden om de app in meer landen uit te rollen en het bedrijf op weg te helpen om wereldwijd de meest gebruikte fitness-app te worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!