McDonald’s verwelkomt nieuwe producten altijd met enthousiasme, maar deze keer zet de introductie van de McCrispy, een krokante kipburger met black pepper mayo, de gevestigde favorieten op scherp. Wat gebeurt er met de iconische McDonald’s-producten wanneer de McCrispy de harten van de gasten verovert en hun status als favoriet bedreigt?
In de nieuwste campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko in samenwerking met McDonald’s Nederland, krijgen de favoriete McDonald’s-producten een unieke en menselijke dimensie. Voor het eerst worden ze tot leven gebracht met emoties – en soms zelfs met een gezicht. Dit zorgt ervoor dat we plotseling medelijden krijgen met de teleurgestelde Franse Frietjes en meeleven met de verdrietige Big Mac. Deze iconen, die al jarenlang een vaste plek hebben in de harten van Nederlanders, weten op een humoristische en ontroerende manier de kijker te raken.
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko, vertelt: 'McDonald’s is een merk waar al veel voor is gedaan, maar deze campagne laat zien dat er altijd ruimte blijft voor vernieuwing en creatieve invalshoeken. Door een emotionele benadering zien we de iconische producten die we al jaren kennen in een nieuw licht. Zelfs favorieten kunnen te maken krijgen met concurrentie van nieuwkomers.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!