Designmerk Fatboy, bekend van de zitzakken, wil met zijn nieuwe humoristische merkcampagne laten zien dat het juist méér te bieden heeft dan alleen zitzakken. Het is ook het merk van bijvoorbeeld hangmatten, buitenbanken en lampen. Deze outdoor-producten worden dan ook -naast de zitzak- voor de bühne gebracht in de campagne.
Een consumentenonderzoek ging aan dit inzicht vooraf. Hieruit bleek -inderdaad- dat de meeste mensen Fatboy kennen 'van de zitzakken', maar niet weten dat het assortiment uitgebreider is. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met freelance creatief Ewoudt Boonstra en productiehuis Artillerie.
Eenvoud
Boonstra: 'De uitdaging van de campagne zat 'm in de eenvoud. Hoe communiceer je op een visueel interessante manier een eenvoudige boodschap? We hebben daarom gekozen voor 'Keep it stupid simple', maar wel met een knipoog.'
De genoemde collectie is ook te bewonderen in een nieuwe Fatboy-pop-up-store in de Utrechtsestraat te Amsterdam. De campagne wordt op televisie en via outdoor- en online kanalen uitgerold.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!