Fatboy wil 'meer dan een zitzak' zijn in nieuwe merkcampagne

Niet veel mensen weten dat Fatboy nog veel meer te bieden heeft, aldus het designmerk.

Keep it stupid simple, is de boodschap van Fatboy.

Designmerk Fatboy, bekend van de zitzakken, wil met zijn nieuwe humoristische merkcampagne laten zien dat het juist méér te bieden heeft dan alleen zitzakken. Het is ook het merk van bijvoorbeeld hangmatten, buitenbanken en lampen. Deze outdoor-producten worden dan ook -naast de zitzak- voor de bühne gebracht in de campagne. 

Een consumentenonderzoek ging aan dit inzicht vooraf. Hieruit bleek -inderdaad- dat de meeste mensen Fatboy kennen 'van de zitzakken', maar niet weten dat het assortiment uitgebreider is. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met freelance creatief Ewoudt Boonstra en productiehuis Artillerie.

Eenvoud

Boonstra: 'De uitdaging van de campagne zat 'm in de eenvoud. Hoe communiceer je op een visueel interessante manier een eenvoudige boodschap? We hebben daarom gekozen voor 'Keep it stupid simple', maar wel met een knipoog.'

De genoemde collectie is ook te bewonderen in een nieuwe Fatboy-pop-up-store in de Utrechtsestraat te Amsterdam. De campagne wordt op televisie en via outdoor- en online kanalen uitgerold. 

Credits:
Concept en regie: Ewoudt Boonstra

Productie: Philippe Avendaño Vera, Artillerie
Cinematographer: Katje van den Broeke
Post productie: Circus Family
Fred: Giovanni Zattera
Muziek: Rimer London
Sound: Sound Circus
Voice over: Jasper Boeke
Grading: Gary Grade

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Martijn de Beijer
Leuk! Simpel, snappy vorm, duidelijke boodschap. Niets meer aan doen.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie