Overslaan en naar de inhoud gaan

Evenementenbranche maant kabinet tot actie met advertentie in dagbladen

Na campagnes de campagne #soundofsilence en #theshowmustgoon nu een oproep via onder de hashtag #happynewyear.
Day at The Park
Het event Day at the Park in 2018
Day at The Park
Het event Day at the Park in 2018

De evenementenbranche wil dat het kabinet zo snel mogelijk toezeggingen doet over wat er wel en niet kan worden georganiseerd de komende maanden. Ok vraagt het in paginagrote krantenadvertenties met de hashtag #happynewyear om een een garantiefonds naar Duits model. 

related partner content for mobile comes here

De organisatoren van publieksevenementen in sport, entertainment en cultuur schrijven dat ze in 2021 weer bezoekers hopen te ontvangen. 'Vrijwel iedereen in onze branche staat reikhalzend klaar om weer aan de slag te gaan. Wij maken er met alle plezier een Happy New Year van', zegt Jolanda Jansen namens de Alliantie van Evenementenbouwers.

Maar de branche staat het water aan de lippen. Zo bleek vorige maand dat aantal festivals in Nederland is teruggezakt naar het niveau van 1985. De sector wil nu uiterlijk 1 februari van het kabinet weten waar ze aan toe is. Jansen is bang dat er anders niet voldoende tijd is om de evenementen goed te kunnen organiseren.

'We kunnen het ons niet veroorloven een tweede evenementenzomer te missen, want dan staat er straks een nog groter deel van de 100.000 mensen op straat en ligt een branche, die goed is voor 7,4 miljard omzet, compleet op zijn gat. Dan zijn niet alleen die mensen hun baan kwijt, maar de miljoenen bezoekers ook hun evenementen.'

De organisatoren sloegen eerder al alarm om de druk op de overheid op te voeren. Dat deden ze onder meer met de campagne #soundofsilence en #theshowmustgoon.

(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in