Eva Eikhout is 'ambassadeur zorgvernieuwing' in nieuwe 360-campagne VGZ

Het betreft het eerste werk van de hand van Fitzroy, het nieuwe bureau van de zorgverzekeraar.

Eva Eikhout is de nieuwe ambassadeur van VGZ.

Zorgverzekeraar VGZ heeft een 360-campagne gelanceerd met de bekende presentator Eva Eikhout in de hoofdrol. Het betreft de eerste campagne van de hand van Fitzroy, het Amsterdamse bureau dat in juli de bureaupitch van VGZ heeft gewonnenVGZ geldt na Zilveren Kruis en CZ als de grootste zorgverzekeraar van Nederland.

De zorg in Nederland is goed, maar we staan aan de vooravond van een nieuwe realiteit, stelt VGZ. 'Om aan de huidige zorgvraag te kunnen voldoen, zou in 2040 één op de vier Nederlanders werkzaam in de zorg moeten zijn. Dit is een reële bedreiging voor de toegankelijkheid van de zorg. We komen simpelweg zorgcapaciteit tekort - nu, maar in de toekomst nog meer. Versneller van de vernieuwing in de zorg is daarom hard nodig, zodat het toegankelijk en betaalbaar voor iedereen blijft', aldus de zorgverzekeraar in een verklaring.

Eva Eikhout

In de nieuwe campagne van VGZ wordt daarom aandacht gevraagd voor 'vernieuwingen in de zorg', waarbij de zorgverzekeraar Eva Eikhout als ambassadeur introduceert. Eikhout, bekend als presentator, werd geboren zonder armen en benen en is naar eigen zeggen een voorvechter van meer vernieuwingen in de zorg. Als 'ambassadeur zorgvernieuwing' gaat zij zich daar nu samen met VGZ hard voor maken en als ervaringsdeskundige over meedenken.

Bas Bakker, head of brand & content VGZ: 'We willen de zorgvernieuwing verder aanjagen, met als doel een toekomst waarin zorg -als gezegd- toegankelijk blijft voor iedereen. Het idee van Fitzroy om deze boodschap samen met Eva Eikhout over te brengen, vonden we direct fantastisch.'

Jur Baart, eigenaar Fitzroy: 'Tijdens de pitch hebben we VGZ neergezet als de optimistische aanjager van zorgvernieuwing, zodoende kwamen we al snel uit bij Eva. Zij houdt zich al langer bezig met zorg en vernieuwing en is bovendien een positief ingesteld mens.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio en diverse online kanalen.

Credits:
Bureau: Fitzroy
Klant: VGZ
Producer: Fatima Engelhard
Productie: Holy Fools
Regie: Johan Kramer
Camera: Katja van den Broeke
Art Direction: Sophie Draper
Offline edit: Annelien van Wijnbergen
Online edit: The Compound
Grading: Erik Edit

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie