Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiedirect.nl verklaart oorlog aan ‘energiehysterie’

De energieleverancier stelt vast dat er sprake is van energiegekte (knipoog), de oplossing is een eenvoudig, groen aanbod.
Energiegekte
Energiegekte
© Energiedirect.nl
Energiegekte
Energiegekte
© Energiedirect.nl

Probleem. Er is een wirwar aan energie-opties. Mensen voelen zich er zelfs door verloren, stelt Energiedirect.nl althans vast uit onderzoek. De energieleverancier omschrijft de noodsituatie als volgt: ‘Heel Nederland wordt opgeroepen de groenste met de groenste te vergelijken. Contracten krijgen fancy namen en ingewikkelde opties. En voor je het weet zit je vast aan een eigen windmolen of overbodig welkomstcadeau.’

related partner content for mobile comes here

De redding – de nieuwe campagne van Energiedirect.nl – is gelukkig nabij en wel in de vorm van een relativering ‘met een vette knipoog’. Energiedirect.nl geeft hoofdpersoon Klaas een groen, eenvoudig en voordelig aanbod. ‘Hierdoor hoeft hij niet eindeloos te vergelijken en te stuntelen met stroom uit koeienmest of zijn nieuwe welkomstcadeau.’

De digital first campagne kent een grote variatie aan video’s, InstaStories, social- en display ads. Daar bovenop wordt tv en radio ingezet.

Online video & TVC - “Energy hysteria” - Energiedirect.nl

Credits

Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden

Bureau: SuperHeroes Amsterdam

Creative Director: Niek Eijsbouts

Creatie: Ola Syse, Sharon Goldstoff

Strategie: Marc Pieterse

Producer: Ariel Castillo

Agency Producer: Severien Jansen

Regie en fotografie: René Nuijens

Account Director: Sanne-Fleur Frencken

Instagram Story - “Easiness” - Energiedirect.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in