Probleem. Er is een wirwar aan energie-opties. Mensen voelen zich er zelfs door verloren, stelt Energiedirect.nl althans vast uit onderzoek. De energieleverancier omschrijft de noodsituatie als volgt: ‘Heel Nederland wordt opgeroepen de groenste met de groenste te vergelijken. Contracten krijgen fancy namen en ingewikkelde opties. En voor je het weet zit je vast aan een eigen windmolen of overbodig welkomstcadeau.’
De redding – de nieuwe campagne van Energiedirect.nl – is gelukkig nabij en wel in de vorm van een relativering ‘met een vette knipoog’. Energiedirect.nl geeft hoofdpersoon Klaas een groen, eenvoudig en voordelig aanbod. ‘Hierdoor hoeft hij niet eindeloos te vergelijken en te stuntelen met stroom uit koeienmest of zijn nieuwe welkomstcadeau.’
De digital first campagne kent een grote variatie aan video’s, InstaStories, social- en display ads. Daar bovenop wordt tv en radio ingezet.
Credits
Verantwoordelijk bij energiedirect.nl: Leonoor van den Bogaard, Roel de Kok, Wendy van der Linden
Bureau: SuperHeroes Amsterdam
Creative Director: Niek Eijsbouts
Creatie: Ola Syse, Sharon Goldstoff
Strategie: Marc Pieterse
Producer: Ariel Castillo
Agency Producer: Severien Jansen
Regie en fotografie: René Nuijens
Account Director: Sanne-Fleur Frencken
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!