De Embassy of Dutch Creativity gaat in een gepimpte camper on tour door Europa. De mobiele versie van de Embassy doet vanaf 15 augustus verschillende Europese hotspots aan, te beginnen in Hamburg. De tour begint in Amsterdam en eindigt in Brussel, met tussendoor Kopenhagen, Berlijn, Milaan en Zürich. Uiteraard is het schema afgestemd op de geldende regels in dat land en het reisadvies vanuit Nederland.
In samenwerking met organisaties ter plekke zet de Embassy in de Europese steden diverse meet-ups op met partijen die geïnteresseerd zijn in Nederlandse creativiteit.
Alternatief programma Cannes
'Cannes' ging dit jaar niet door en normaal gesproken heeft de Embassy of Dutch Creativity daar een prominente plek aan de boulevard. Dit jaar is als alternatief gekozen voor de campertour. Ook tijdens de tour blijft het doel overeind: de Nederlandse creatieve industrie verbinden met internationale partners, talent en media. Daarnaast wil de organisatie Nederlandse creativiteit vieren met de internationale doelgroep en Nederland op de kaart zetten als dé creatieve hotspot.
Kyra Roest, founding mother van de Embassy of Dutch Creativity: 'Het is eigenlijk heel simpel. Nu men niet naar de Embassy of Dutch Creativity kon komen, komt de Embassy naar de mensen toe.'
De Embassy of Dutch Creativity On Tour is te volgen via de sociale media kanalen van de Embassy of Dutch Creativity en via dutchiesontour.com en is mede mogelijk gemaakt door onder meer Creative Holland, DuPho, Vea en KPN.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!