Hornbach Nederland lanceert een nieuwe campagne. Het is de eerste keer dat de bouwmarktketen speciaal voor de Nederlandse markt commercials laat ontwikkelen. Tot nu toe was alles geadapteerd werk uit Duitsland.
Wel zijn de commercials vervaardigt door hetzelfde Duitse bureau waar alle andere reclamefilms vandaan komen: Heimat uit Berlijn.
Pats
De boodschap van de commercials is dat Hornbach niet werkt met aanbiedingen, maar dat de artikelen er altijd de laagste prijs hebben. Maarten Post, marketing manager Hornbach Nederland, haalt in een toelichting uit naar de concurrentie: ‘Bij andere bouwmarkten vliegen de kortingen je om de oren. Een product dat de ene week zogenaamd in de aanbieding is, wordt een week later weer tegen een extreem hoge prijs verkocht.’ Het antwoord dat Hornbach daar in de commercial op geeft, is een klusser die zich in de bouwmarkt onder meer hardop afvraagt of het product geen ‘lokkertje’ is. Vervolgens wordt hij tot de orde geroepen met een klap in het gezicht. Zie video hieronder (andere twee onderaan dit bericht).
Geen lokkertjes
De basis van de campagne wordt gevormd door drie verschillende commercials die op televisie worden uitgezonden. De hoofdrolspeler haalt daarin alle clichés aan over aanbiedingen. Van ‘Morgen is het product vast duurder’ tot ‘Altijd de laagste prijs, dat gelooft toch niemand?’ Met een klap in het gezicht wordt hij tot de orde geroepen. Pay-off: ‘Geen lokkertjes. Hand erop.’
Radio, out of home, online video en display, social media en print completeren de crossmediale campagne.
Credits:
- Bureau: Heimat Berlin
- Productie: Holy Fools
- Regie: Andre Maat
- Muziek: Audentity
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!