De nieuwe campagne van Kruidvat draait om ‘duurzaamheid voor iedereen’. Ook stopt Kruidvat samen met Trekpleister vanaf aanstaande maandag met de verkoop van plastic wegwerptassen, in de campagne wordt daarom de ‘duurzame shopper’ geïntroduceerd.
De campagne is ontwikkeld door DDB Unlimited, het vaste bureau van Kruidvat.
Brenda Smith, director marketing & customer experience A.S. Watson (moederbedrijf Kruidvat): 'Veel consumenten willen duurzamer leven, maar weten niet altijd waar ze moeten beginnen. Met deze campagne laten we zien dat duurzamere keuzes niet altijd groot, ingewikkeld of duur hoeven te zijn.'
Tot op het schoolplein
De hoofdrol in de campagne is voor de inmiddels twaalfde keer weggelegd voor de chaotische single mom Lies, die laat zien dat duurzaamheid 'dichtbij huis begint'. Als ze haar kids met de auto naar school wil brengen, denken die daar blijkbaar anders over; het is namelijk 'Doe maar duurzaam week'. Uiteindelijk laat ze zich overtuigen en blijkt duurzaamheid 'he-lemaal mijn ding', aldus Lies zelf. Een uitspraak die haar nog tot op het schoolplein zal achtervolgen...
Smith zegt dat Kruidvat een ruim aanbod aan duurzame producten te bieden heeft, zoals de klimaatneutrale luiers genaamd Pure & Soft. 'En nog betaalbaar ook. Zo kan iedereen met duurzaamheid zijn voordeel doen.'
Eigen tas mee
Ook roept Kruidvat samen met Trekpleister hun klanten op vanaf aanstaande maandag een eigen tas mee naar de winkel te nemen. Klanten die toch een tas willen hebben, kunnen een duurzame kopen. Deze 'duurzame shopper' wordt gemaakt van onder meer 90 procent gerecycled plastic. Een deel daarvan is 'ocean waste', plastic dat uit de zee is opgevist. Dit scheelt de retailers naar eigen zeggen jaarlijks 15 miljoen plastic tasjes, ofwel twee vrachtwagens vol wegwerptassen.
Bekijk de campagne hieronder:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!