Milieu Centraal start de landelijke campagne ‘Een Dagje Groen’, waarmee het Nederlanders wil stimuleren om duurzamer te leven. Dit is niet altijd gemakkelijk, blijkt uit onderzoek van de organisatie. Met zestien uitdagingen wil Milieu Beheer mensen helpen om hun ecologische voetafdruk te verkleinen.
'Duurzaamheid is een populair thema, maar de meesten weten niet goed waar ze moeten beginnen', vertelt Vera Dalm, directeur Milieu Centraal. 'Als ze eenmaal aan de slag gaan, dan hebben ze al gauw de smaak te pakken. Met deze campagne willen we Nederlanders helpen om die eerste stap te zetten.'
De campage, opgezet in samenwerking met Johnny Wonder, werkt met zestien uitdagingen. Bijvoorbeeld een dagje korter douchen, vaker fietsen naar werk, en vegetarisch eten. Deelnemers kunnen op de website zelf bepalen hoeveel dagen ze willen meedoen. Om ze een extra steuntje in de rug te geven, laat Milieu Centraal direct zien wat de impact hiervan op het milieu is.
De campagne is gelanceerd met persaandacht van onder andere het NRC, De Volkskrant en de Metro. Later in de maand start een infleuncer campagne, waar onder andere Monique van Loon en Nina Pierson aan mee doen. Ook zij starten Een Dagje Groen en roepen hun volgers op om mee te doen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!